• Maymom

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hawaiipizza skrev 2023-03-21 16:46:39 följande:

Vad tror ni? Ser ni också något? Är på äl+9 idag. Bilden är tagen inom tidsramen. 
    Känns som att det kan vara positivt.
  • Elisabeth83
    Hawaiipizza skrev 2023-03-21 16:46:39 följande:
    Vad tror ni? Ser ni också något? Är på äl+9 idag. Bilden är tagen inom tidsramen. 
    Ser ett svagt streck 😊
  • Hawaiipizza
    Elisabeth83 skrev 2023-03-21 17:02:04 följande:
    Ser ett svagt streck 😊
    Åh hoppas, det såg ju ungefär lika svagt ut som din tidigare bild på samma test. Grattis till ditt plus <3
  • MissDB
    Elisabeth83 skrev 2023-03-21 17:01:26 följande:

Mitt svaga verkar vara positivt trots neg digitalt.

Åh jaaaa! Grattis!
  • afck93

Hej! Nu är det jag som behöver hjälp! Visst ser detta positivit ut? Strecket kom upp direkt (cb testa tidigt). Gjorde också två RFSU (testa ofta) som är helt negativa, inte en tillstymmelse till streck. Enligt min app ska jag ha mens om två dagar, den är dock oregelbunden.

Hur ska jag tänka? Kan jag väcka min partner eller ska jag vänta några dagar och testa igen? Vad tror ni?

kramis 
  • Lojsan DN

Jag tror mig se ett streck men vänta med att väcka 
    sambon. Ta ett till på söndag för att vara helt 100 då hoppas vi på ett starkare streck. 😀

afck93 skrev 2023-03-24 06:14:28 följande:

Hej! Nu är det jag som behöver hjälp! Visst ser detta positivit ut? Strecket kom upp direkt (cb testa tidigt). Gjorde också två RFSU (testa ofta) som är helt negativa, inte en tillstymmelse till streck. Enligt min app ska jag ha mens om två dagar, den är dock oregelbunden.

Hur ska jag tänka? Kan jag väcka min partner eller ska jag vänta några dagar och testa igen? Vad tror ni?

kramis 
  • Syskonförsök

Jag tror absolut det är positivt 😍 rsfu syns nog om någon dag! Har du inte luft att vänta och vill ha mer tydligt kan du köpa ultratidigt digitalt! 

afck93 skrev 2023-03-24 06:14:28 följande:

kramis 
  • afck93

Tack för svar, Lojsan och Syskonförsök!, 🥰

Syskonförsök skrev 2023-03-24 07:12:03 följande:

Jag tror absolut det är positivt 😍 rsfu syns nog om någon dag! Har du inte luft att vänta och vill ha mer tydligt kan du köpa ultratidigt digitalt! 

Nu när jag har googlat runt som en dåre, har jag läst en del om att cb:s tester (framför allt early) inte är helt tillförlitliga. Tänker att det kanske är samma med ultratidigt digitalt... 

Inte så lätt att koncentrera sig på jobbet idag om jag säger så😅 vill bara att tiden ska gå!
  • svansmamman
    afck93 skrev 2023-03-24 08:59:07 följande:

Tack för svar, Lojsan och Syskonförsök!, 🥰

Nu när jag har googlat runt som en dåre, har jag läst en del om att cb:s tester (framför allt early) inte är helt tillförlitliga. Tänker att det kanske är samma med ultratidigt digitalt... 

Inte så lätt att koncentrera sig på jobbet idag om jag säger så😅 vill bara att tiden ska gå!
    Skillnaden på de manuella och digitala är att de manuella i betraktarens öga kan tyckas vara positivt, fastän inte testet egentligen säger att det är positivt. Ett digitalt test kan inte förvilla på det sättet. Står det ?gravid? eller motsvarande är det för att testet detekterat HCG i urinen. Så digitala test kan man alltid lita på, så det behöver du inte bekymra dig över. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester