• afck93

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

svansmamman skrev 2023-03-24 09:03:18 följande:
    Skillnaden på de manuella och digitala är att de manuella i betraktarens öga kan tyckas vara positivt, fastän inte testet egentligen säger att det är positivt. Ett digitalt test kan inte förvilla på det sättet. Står det ?gravid? eller motsvarande är det för att testet detekterat HCG i urinen. Så digitala test kan man alltid lita på, så det behöver du inte bekymra dig över. 
    Oj, hade ingen aning! Då ska jag absolut köpa det idag. Man kan alltså lite på dem även om man testar någon dag innan beräknad mens?
    Tack för svar😃😍
  • svansmamman
    afck93 skrev 2023-03-24 10:27:38 följande:
    Oj, hade ingen aning! Då ska jag absolut köpa det idag. Man kan alltså lite på dem även om man testar någon dag innan beräknad mens?
    Tack för svar😃😍
    Det beror på vilket test man använder, vissa test ?ska? funka innan BIM och vissa från BIM och framåt. Känsligheten på testen är alltså olika. Cbs digitala test brukar ha en ganska god tillförlitlighet även flera dagar innan mensen är beräknad, men de har något som är gjort för att användas tidigt. Någon här ovan tror jag tipsade om cbs ultratidiga test, jag har aldrig själv använt det men det borde du absolut kunna ta ett par dagar innan beräknad mens! Jag håller tummarna! ❤️
  • afck93
    svansmamman skrev 2023-03-24 17:08:14 följande:
    Det beror på vilket test man använder, vissa test ?ska? funka innan BIM och vissa från BIM och framåt. Känsligheten på testen är alltså olika. Cbs digitala test brukar ha en ganska god tillförlitlighet även flera dagar innan mensen är beräknad, men de har något som är gjort för att användas tidigt. Någon här ovan tror jag tipsade om cbs ultratidiga test, jag har aldrig själv använt det men det borde du absolut kunna ta ett par dagar innan beräknad mens! Jag håller tummarna! ❤️
    Tack till alla ni som svarade igår🥰 imorse tog jag ett digitalt cb (gravid) och ett vanligt från apoteket (två tydliga streck), dock blankt på rfsu. Men jag tror nog ändå att jag kan lita på att jag är gravid, när både cb och apoteket visar så. Hoppas! 
  • Maymom
    afck93 skrev 2023-03-25 06:47:37 följande:
    Tack till alla ni som svarade igår🥰 imorse tog jag ett digitalt cb (gravid) och ett vanligt från apoteket (två tydliga streck), dock blankt på rfsu. Men jag tror nog ändå att jag kan lita på att jag är gravid, när både cb och apoteket visar så. Hoppas! 
    Grattis!! Ja det ska du ju kunna lita på, absolut! 😃

(konstigt ändå att RFSU är blanka, jag har bara använt dem, plussade på ÄL+11 nu senast så hade jag svarat dig igår hade jag utifrån min erfarenhet sagt att är de blanka 2 dgr innan bim så är det inget, märkligt hur olika det kan vara)
  • Syskonförsök

Åh grattis! Jag visste väl det😍 

det kan du absolut lita på!! 

varför du inte ser på rfsu är för att det testet inte är lika känsligt så inget att oroa sig för❤️ vill du se på RFSU också syns det garanterat om ett par dagar där ?med!

• svansmamman
    Men så kul, stort grattis! RFSU är inte riktigt tillförlitliga alltid och med tanke på att digitalt och apotekets visade gravid är du med all säkerhet det. Lycka till med allt nu! ❤️
  • Cashili33
    Sessa88 skrev 2023-03-25 15:20:41 följande:
    //

Ser nån något?
    Ja något svagt svagt men svårt att tolka vad det är man ser 
  • Elisabeth83
    //

Ser nån något?
    Ser något svagt. Kanske testa ett annat märke? 
  • svansmamman
    //

Ser nån något?
    En kvalificerad gissning är att det är positivt, och då är det ändå med ständigt skeptiska ögon jag granskar cbs icke-digitala test. 🙈😂
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester