• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liina1985 skrev 2023-03-30 18:00:47 följande:

Jag kan ju inte hålla mig från att testa. 

vet att man inte ska trixa med test men fick ett svagt streck på cb testa tidigt. 
    såg ett väääääldigt svagt streck. 

efter ja ändrat med ljuset så ser testet ut såhär. 

ja testa innan bin.
    VET att de är omöjligt för er men vill ändå höra vad ni tror. 
    spök? 

Eftersom det är redigerat skulle jag säga negativt 
    framkallade linjer säger ju inget om verkligheten 
    har du en oredigerad bild ? 
  • Cashili33
    Memlan skrev 2023-03-30 13:26:03 följande:

Hej! 

Jag ska försöka dra en lång historia kort, jag hade förmodligen ägglossning någonstans kring helgen den 18-19 mars, men min cykel är ibland längre så kan även vara några dagar efter det, jag brukar alltid märka när jag har ägglossning tydligt men inte denna gång. 

jag och min sambo försöker inte aktivt bli med barn utan händer det så är det välkommet. Eftersom min menscykel varierar så misstänker vi att vi hade oskyddat samlag hela helgen jag isåfall hade ägglossning. 

senaste 4 kvällarna så har jag fått plötsliga och extremt tydliga attacker med illamående, kommer i vågor hela kvällarna. Jag hade så när jag var gravid med min dotter men lite senare i graviditeten och på morgonen istället. 
    mina bröst har också fortsatt vara ömma sedan ägglossning, vanligtvis brukar det bli en paus mellan ägglossn och mens. 

Jag är på menscykeldag 26 idag, min förra mens var på 29 dagar och gången innan det på 37 dagar så det kan variera en del. 

tog ett test i morse och vet inte om jag inbillar mig eller om det skymtar ett svagt streck där. 

Ser inget här tyvärr 

om dessa attacker av illamående berodde på graviditet så borde du ha en hel del hcg i kroppen , och ska då synas på ett gravtest 
  • Liina1985
    Cashili33 skrev 2023-03-30 19:40:13 följande:
    Eftersom det är redigerat skulle jag säga negativt 
    framkallade linjer säger ju inget om verkligheten 
    har du en oredigerad bild ? 
    svansmamman skrev 2023-03-30 19:10:09 följande:
    Min gissning är att testet inte är positivt. Om det vore det brukar strecket synas på bild utan redigering, om än det är svagt. Men som du själv säger kan man aldrig uttala sig om ett test på en bild som är redigerad, så bäst är väl att du antingen lägger upp en utan redigering alternativt tar ett digitalt test så du slipper fundera. ☺️

• Cashili33
    Liina1985 skrev 2023-03-30 22:56:20 följande:
    Min gissning är att testet inte är positivt. Om det vore det brukar strecket synas på bild utan redigering, om än det är svagt. Men som du själv säger kan man aldrig uttala sig om ett test på en bild som är redigerad, så bäst är väl att du antingen lägger upp en utan redigering alternativt tar ett digitalt test så du slipper fundera. ☺️

Utifrån denna bild tror jag negativt 
  • svansmamman
    Liina1985 skrev 2023-03-30 22:56:20 följande:

Jag vågar mig nog ändå på att vara försiktigt optimistisk att det är positivt, jag tycker mig skymta ett ljusblått och jämnbrett streck - om än vääääldigt svagt så jag nästan inte vet om det är mina ögon som spelar mig ett spratt eller ej. Testa med ett digitalt ett par dagar efter att du tog det förra så blir du förhoppningsvis klokare! ☺️
  • Malin 845
    svansmamman skrev 2023-03-31 18:46:20 följande:
    Jag vågar mig nog ändå på att vara försiktigt optimistisk att det är positivt, jag tycker mig skymta ett ljusblått och jämnbrett streck - om än vääääldigt svagt så jag nästan inte vet om det är mina ögon som spelar mig ett spratt eller ej. Testa med ett digitalt ett par dagar efter att du tog det förra så blir du förhoppningsvis klokare! ☺️

håller tummarna för dig. Tyvärr brukar dessa tester ha många spöktest som ser ut som ?riktiga? svaga test. Men tyvärr när du behöver redigera fram det känns det som spök. Vilken dag efter äl är du på? 

• Liina1985
    Malin 845 skrev 2023-04-01 07:23:32 följande:

håller tummarna för dig. Tyvärr brukar dessa tester ha många spöktest som ser ut som ?riktiga? svaga test. Men tyvärr när du behöver redigera fram det känns det som spök. Vilken dag efter äl är du på? 

när jag tog testet var ja nog på ÄL+10 om jag minns rätt. 

• Elisabeth83
    Liina1985 skrev 2023-03-30 18:00:47 följande:
    //

Jag kan ju inte hålla mig från att testa. 

vet att man inte ska trixa med test men fick ett svagt streck på cb testa tidigt. 
    såg ett väääääldigt svagt streck. 

efter ja ändrat med ljuset så ser testet ut såhär. 

ja testa innan bin.
    VET att de är omöjligt för er men vill ändå höra vad ni tror. 
    spök? 

Mitt visade sig vara positivt när det såg ut sådär. Tog ett vanligt clearblue som visade mycket starkare positivt än deras early.
  • Hawwa

Den översta stickan är nykissad, den understa är okissad, jag ser ett tydligt streck men min sambo ser inget. Men men väninna ser också ett streck, va tror ni? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester