• Villblimamma98

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Bellannn skrev 2023-11-16 22:17:51 följande:

Någon som erfarenhet av easy home?

Ja sist fick jag svagt positivt äl + 9 och ganska tydligt streck äl + 10. Tycker deras tidiga med 10ml är bra 
  • lamadisco

Jag är bara på ÄL + 5 men var otålig och tog ett babyplan tidigt. Tyckte till min förvåning att jag såg något och tog då ett till likadant i samma urin. Så, är det bara jag som inbillar mig att det är något svagt på dessa eller vad tror ni? Kan det vara spökstreck?
  • Maymom
    lamadisco skrev 2023-11-17 13:37:18 följande:
    Jag är bara på ÄL + 5 men var otålig och tog ett babyplan tidigt. Tyckte till min förvåning att jag såg något och tog då ett till likadant i samma urin. Så, är det bara jag som inbillar mig att det är något svagt på dessa eller vad tror ni? Kan det vara spökstreck?
    Kan ÄL ha varit tidigare? Om inte så är det spök. Omöjligt att plussa innan ägget fäst och börjat producera hcg....
  • lamadisco
    Maymom skrev 2023-11-17 13:54:48 följande:
    Kan ÄL ha varit tidigare? Om inte så är det spök. Omöjligt att plussa innan ägget fäst och börjat producera hcg....

Fick positivt ÄL-test i lördags/söndags (testade bara på söndagen och då var det positivt, men ?svagare? positivt än det brukar, så utifrån hur min cykel brukar se ut tror jag att jag hade som mest ökning i lördags)

• Embarazada

Babyplan Early är tyvärr kända för sina spökstreck. Jag får typ alltid såna där streck med dom. Super irrirerande...

• Embarazada

Här kommer lite bilder på mina spökstreck som jag fått med Babyplan Early's tester;

• lamadisco
    Embarazada skrev 2023-11-17 14:11:40 följande:

Babyplan Early är tyvärr kända för sina spökstreck. Jag får typ alltid såna där streck med dom. Super irrirerande...

Ja okej, tack för svar! Har aldrig testat med dessa tidigare, så har inget att jämföra med.. men får avvakta och testa om ett par dagar igen helt enkelt
  • Maymom
    lamadisco skrev 2023-11-17 15:16:30 följande:
    Ja okej, tack för svar! Har aldrig testat med dessa tidigare, så har inget att jämföra med.. men får avvakta och testa om ett par dagar igen helt enkelt
    Ja, vänta minst 4 dagar, helst till ÄL+11 så får du ett mer tillförlitligt resultat.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester