• Ememem

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Granen123 skrev 2023-11-24 08:27:27 följande:

Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.

Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.

Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️

Grattis!
  • Cashili33
    Maymom skrev 2023-11-23 22:42:55 följande:
    Ser defekt ut då det bara syns ett fjärdedels streck.

Jag hade tidigare hållit med andra och sagt spök MEN skillnaden är om strecket kommer inom tiden eller ej. Ett blått streck som kommer inom tiden är inte ett torkstreck. 

Det jag upplevt med CB nyss är att om man är mkt tidigt i graviditet och har lite hcg så kan det bli så. Fick detta ( dock helt streck om blåare, men smalt) och några dagar senare positivt på RFSU 

så , med det sagt KAN det va positivt.. 
    men det kan självfallet också vara fel på testet 

CB är kluriga 

• ffvvmb

Fattar inte vad som händer.. Min mens har alltid kommit när den ska och är nu ett par dagar sen och jag har sen ett tag tillbaka haft en del symptom och känner mig väldigt gravid. Har inte testat när jag hade äl men enligt appen jag har så ska äl skett 7/8 november. Mensen är bara några dagar sen, gjorde då ett kronans apoteks egna test igår som blev positivt, svagt men fullt synligt och strecket rosa, syns även idag att det är rosa, gjorde ett nytt likadant som blev negativt? Gjort två olika cb som jag tycker är svåra att tyda då dom kan få en del spökstreck. Nån som testat både positivt och negativt, hur gick det?

Så svårt för man ser verkligen rosa/rött streck men på bild syns det dessvärre sämre.. Vet inte vad jag ska tro, blir knäpp..

• MichelleMilli
    Cinapuffen skrev 2023-11-25 19:44:31 följande:

Det var positivt! Nu hoppas jag att det vill fortsätta vara så. 😊

Grattis! 😍 jag plussade också för 4 dagar sen! 
  • Cinapuffen
    MichelleMilli skrev 2023-11-25 21:18:24 följande:
    Grattis! 😍 jag plussade också för 4 dagar sen! 
    Grattis! 🥰
  • Granen123

Grattis till er 😃Glad  finns det någon forumtråd för oss som precis plussat? Skulle vara trevligt att följas åt med andra som går igenom samma sak. Är det er första graviditet? 🥰 Jag plussade i fredags bim -1.  

• Bellannn
    Ser stegringen rimlig ut? Längst till vänster är idag, lördag, torsdag och onsdag längst till höger ☺️ Oron äter upp mig efter flera missfall😬

• Maymom
    Bellannn skrev 2023-11-26 14:48:21 följande:
    Ser stegringen rimlig ut? Längst till vänster är idag, lördag, torsdag och onsdag längst till höger ☺️ Oron äter upp mig efter flera missfall😬
    Ser ut som en normal, bra stegring!
    grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester