• Lovii

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Är inte hemma nu så kan inte ta av fönstret. Men tack för tips😊. Fick barn för 3 mån sedan så vet inte med mensen fick bara en liten liten blödning för ca 1,5 vecka sedan.
    Bra att veta att ICAs mäter efter dag 25 👌

Tack för era svar😊
  • Lovii

Till Kroonet
    Tycker inte jag ser nåt streck, men det är svårt att se. Kanske du kan göra som Parkblomman tipsade mig om att ta bort fönstret så ser man bättre. 

• Parkblomman1
    Lovii skrev 2023-11-21 17:00:40 följande:
    Är inte hemma nu så kan inte ta av fönstret. Men tack för tips😊. Fick barn för 3 mån sedan så vet inte med mensen fick bara en liten liten blödning för ca 1,5 vecka sedan.

Tack för era svar😊
    Ser eventuellt ett svagt streck. har dock ingen erfarenhet av ICAs tester och om de eventuellt tenderar till att ge spökstreck. Är bilden tagen inom några minuter från det att testet tagits? Eller har du låtit det ligga ett tag?
  • Parkblomman1
    Kroneet skrev 2023-11-21 16:38:34 följande:
    Neg va? 

Äl +9
    Tycker inte att jag ser något streck tyvärr. Vad som är bra att ha med sig gällande dessa test är att de tenderar att ge spö-/torkstreck. Dvs att efter tidsfönstret för avläggningen har passerat så kan det dyka upp ett streck trots att man inte är gravid.

det har hänt mig flertalet gånger nämligen.
    men äl +9 är ganska tidigt så är finns det hopp🥰
  • Parkblomman1
    Lovii skrev 2023-11-21 17:04:02 följande:

Till Kroonet
    Tycker inte jag ser nåt streck, men det är svårt att se. Kanske du kan göra som Parkblomman tipsade mig om att ta bort fönstret så ser man bättre. 

Det testet som Kroonet har tagit har inte ett fönster på samma sätt som ditt har :) däremot har RFSUs tidiga test ett fönster, precis som på ditt test.
  • Parkblomman1
    Kroneet skrev 2023-11-21 19:26:53 följande:
    Ser ni på denna? Det möjliga strecket är för mkt åt höger va?
    Pilla bort plastfönstret och lägg upp en ny bild.

hur lång tid efter testet är taget är bilden tagen?

när är bim?
  • Ememem
    Lovii skrev 2023-11-21 17:00:40 följande:

Tack för era svar😊
    Inte efter dag 25 utan hcg nivå från 25 miu/ml
  • Lovii

Parkblomman
    Jag delade gravtestet och testremsan visade inget rosa där jag tyckte jag såg strecket. 
    Tog ett nytt test 🤪 som hade "tydligare" streck men den visade inget rosa på kanten när jag tog ut remsan. 
    Mitt andra test är från apoteket. 

Bilden var tagen efter en kvart testets tagits. På båda. 
    Jag kommer köpa ett digitalt test imorgon, så får vi se då

Till Kroneet 
    Jag kan se ett svagt streck på ditt andra test 😊

Till Ememem
    Jaha, då missförstod jag heheh

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester