• Granen123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vad tror ni erfarna testare? Är detta ett spökstreck? Bim -2, taget med morgonurin så lär väl behöva vänta tills imorgonbitti igen innan jag tidigast kan testa. Köpte två clearblue som visar ?gravid eller icke gravid? på apoteket nu på förmiddagen. Men dem ska ju också tas med morgonurinet så lär väl vänta tills imorgon med att få svar? tror ni det är onödigt att ta ett sånt test på dagen och inte med morgonurinen eftersom dem skriver att det ska tas med morgonrutiner. Är chansen minimal att det visar positivt med dagsurin?

• Maymom
    Granen123 skrev 2023-11-23 11:30:30 följande:

Vad tror ni erfarna testare? Är detta ett spökstreck? Bim -2, taget med morgonurin så lär väl behöva vänta tills imorgonbitti igen innan jag tidigast kan testa. Köpte två clearblue som visar ?gravid eller icke gravid? på apoteket nu på förmiddagen. Men dem ska ju också tas med morgonurinet så lär väl vänta tills imorgon med att få svar? tror ni det är onödigt att ta ett sånt test på dagen och inte med morgonurinen eftersom dem skriver att det ska tas med morgonrutiner. Är chansen minimal att det visar positivt med dagsurin?

Dessa ger så ofta spökstreck så svårt att uttala sig om. Tycker det syns ett streck ganska tydligt men det ser halvt ut...
    är du på ÄL+12 eller senare så kan du nog lita på ett test taget på eftermiddagen 
  • Granen123

Ja jag håller med om att det ser halvt ut faktiskt. Även om man ser tydligare i verkligheten att det är någonting svagt svagt där. Inte helvitt. Men det kan ju som sagt vara ett spökstreck också. Min ägglossning verkar lite oregelbunden så är osäker på exakt när den inträffade den här cykeln. 

• MichelleMilli

Hellojsan! Tog detta test i förrgår, clearblue testa tidigt. 6 dagar innan bim. fick svagt positivt, jag väntade nu 2 dagar och 
    testade idag morse och fick detta. Lite starkare men inte mycket 

Blev orolig och testade även med testa tidigt ifrån RFSu med dags urin och fick detta. 

kan jag lita på att jag är gravid? bim är den 26/11 

Blir så dålig kvalite på bilderna också 🥺

• Maymom
    MichelleMilli skrev 2023-11-23 14:48:43 följande:

Hellojsan! Tog detta test i förrgår, clearblue testa tidigt. 6 dagar innan bim. fick svagt positivt, jag väntade nu 2 dagar och 
    testade idag morse och fick detta. Lite starkare men inte mycket 

Blev orolig och testade även med testa tidigt ifrån RFSu med dags urin och fick detta. 

kan jag lita på att jag är gravid? bim är den 26/11 

Blir så dålig kvalite på bilderna också 🥺

Enligt det sista skulle jag tolka det som positivt, de andra två ger så ofta spök så hade inte litat på dem.
  • amiilee

Hej!

undrar om någon har erfarenhet av att plussa lite senare än ?vanligt?. Är ÄL+13 vilket är BIM+1 för mig enligt både NC och FF. Brukar inte ha sen mens och har haft bekräftad ÄL genom temp. Känns hela tiden som att mensen ska komma men det är bara flytningar. 

Började känn liknande mensvärk men lättare kring ÄL+9-10, men mer ?stickande?. Nu lättare mer sporadisk molande men inte så som jag brukar få på mensdagen. Tog ett CB digital ultratidigt idag som var negativt. Sannolikt är ju mensen bara sen, om man ska tänka logiskt. Undrar ändå - någon som plussat ?senare? även med CB ultratidigt?? Eller är det kört? 

• mallaaan

Behöver hjälp med detta test. Strecket kom inom tiden, men är starkast på halva strecket
  • mallaaan

Samma test men annat ljus. Svårt att få till bra kvalitet när man lägger in bilden här 
  • Maymom
    mallaaan skrev 2023-11-23 21:39:30 följande:

Samma test men annat ljus. Svårt att få till bra kvalitet när man lägger in bilden här 
    Ser defekt ut då det bara syns ett fjärdedels streck.
  • EFW
    mallaaan skrev 2023-11-23 21:38:02 följande:
    Behöver hjälp med detta test. Strecket kom inom tiden, men är starkast på halva strecket
    Här ser man hela sträcket och att det är blått, nått är ju konstigt med remsan men det blir inte blått om du inte har Hcg i urinen. Ta ett till för att bekräfta 😊
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester