• Missminime

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soltjej25 skrev 2023-12-23 07:05:29 följande:
    Någon som ser något? Tog också ett clearblue testa tidigt som visade ett ljust blått streck.

bim 29e.
    Just dessa tester är så svåra att fota med
  • Missminime
    Soltjej25 skrev 2023-12-25 07:47:07 följande:
    Tack!

Tog alla dessa tester i morse.
    Helt klart positivt det som är konstigt dock är att RFSU stickorna knappt visar positivt, fick dock inte med den på bild.
    Grattis🥳
  • Missminime
    Sola13 skrev 2023-12-28 08:03:22 följande:
    Hej! Vad tror ni om detta? ingen erfarenhet av RFSU när det är positivt sedan tidigare, spöksträck eller något annat på gång? Tog ett test för tre dagar sedan och då såg jag ingenting, ur någon vinkel eller i något ljus 
    Jag ryc det ser positivt ut men prova ett annat märke så syns det kanske bättre
  • Cececilia
    Oväntadedrömmen skrev 2023-12-29 06:50:11 följande:
    Äl+9, ser jag i syne? 
    Ser positivt ut 🥳 grattis!
  • Oväntadedrömmen
    Cececilia skrev 2023-12-29 06:55:46 följande:
    Ser positivt ut 🥳 grattis!
    Man har ju svårt att ta in det. Vi har försökt I 13 månader och man är ju rädd att man misstolkar testet. 

Tack så mycket. 
  • Lind85

Strecket kanske inte syns? Vet att clearblue early Kan visa streck fast det är negativt,  gäller det dessa också? Är på ägglossning +10 så fortfarande tidigt. 
  • Lojsan DN
    Lind85 skrev 2023-12-30 19:01:14 följande:
    Strecket kanske inte syns? Vet att clearblue early Kan visa streck fast det är negativt,  gäller det dessa också? Är på ägglossning +10 så fortfarande tidigt. 
    Det där kan absolut vara en början på något. Se om du kan ramla över ett tidigt digitalt så du får svart på vitt. 
  • Parkblomman1

Hej på er,

jag fick MA i början av december och tog första pillret den 14e dec. Min första blodfria dag var 25 dec.

Jag kände ett starkt hugg i livmodern den 31 dec. 
    Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Testerna har varit ganska starka men jag antar att det berott på gravidhormonerna.

För ett par dagar sedan var jag helt säker på att graviditetstesterna inom någon/några dagars skulle vara helt blanka. De senaste dagarna har jag dock fått lite småsymto, känns lite i magen och ryggen. Hunden har även börjat gå efter mig vilket han gjort tidigare graviditeter också.

Har någon varit med om att hcgt sjunkit och sedan börjat stiga igen efter ett missfall eller MA? Eller ska jag våga tro att det kan vara en ny graviditet?

bifogar två collage, ena är lite redigerat för att se tydligare. men alla test har exakt samma redigering.

det nedersta är från i tisdags, mitten onsdag och överst idag. Vad tror ni?? Är det en ny graviditet eller är det MAt som spökar?

Ägglossningstestet har även ökat i styrka samtidig som graviditetstestet.

• Cececilia
    Parkblomman1 skrev 2024-01-04 13:48:07 följande:

Hej på er,

jag fick MA i början av december och tog första pillret den 14e dec. Min första blodfria dag var 25 dec.

Jag kände ett starkt hugg i livmodern den 31 dec. 
    Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Testerna har varit ganska starka men jag antar att det berott på gravidhormonerna.

För ett par dagar sedan var jag helt säker på att graviditetstesterna inom någon/några dagars skulle vara helt blanka. De senaste dagarna har jag dock fått lite småsymto, känns lite i magen och ryggen. Hunden har även börjat gå efter mig vilket han gjort tidigare graviditeter också.

Har någon varit med om att hcgt sjunkit och sedan börjat stiga igen efter ett missfall eller MA? Eller ska jag våga tro att det kan vara en ny graviditet?

bifogar två collage, ena är lite redigerat för att se tydligare. men alla test har exakt samma redigering.

det nedersta är från i tisdags, mitten onsdag och överst idag. Vad tror ni?? Är det en ny graviditet eller är det MAt som spökar?

Ägglossningstestet har även ökat i styrka samtidig som graviditetstestet.

Jag hade tagit blod hcg med två-tre dagars mellanrum. Kanske din barnmorska kan hjälpa dig att få göra det. Ser ut som testen ökar men kanske är för olika koncentration också. Men hade tagit blodprov för att slippa ovissheten 😊
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester