• Nommsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nommsan skrev 2024-02-06 09:34:19 följande:
    Ser ni något? Äl +13

• MBEKCB
    JonnaG skrev 2024-02-06 11:00:45 följande:

Är detta positivt tro?

mitt såg ut sådär och jag var gravid! håller tummarna !!!
  • lalalovee

lalalovee skrev 2024-02-06 08:08:11 följande:

Imorse. Nu ska jag hålla mig 😅

är onekeligen blått irl!!! 

någon?
  • MarieJonsson

Hej! en fråga, när man skriver att man t ex är äl +9, räknar ni då att det är exakt nio dagar efter positivt ÄL-test (dvs peak), eller räknar ni då att ägglossningen är ett dygn efter. Dvs att man är äl +8 när det gått 9 dygn efter positivt test?

har aldrig riktigt förstått det och inte kunnat läsa till mig det heller! 

• Maymom
    MarieJonsson skrev 2024-02-07 00:06:52 följande:

Hej! en fråga, när man skriver att man t ex är äl +9, räknar ni då att det är exakt nio dagar efter positivt ÄL-test (dvs peak), eller räknar ni då att ägglossningen är ett dygn efter. Dvs att man är äl +8 när det gått 9 dygn efter positivt test?

har aldrig riktigt förstått det och inte kunnat läsa till mig det heller! 

ÄL+9 är 9 dygn efter ÄL har varit. Om man tar sin temp varje morgon så kan man se när ÄL varit och räkna utifrån det.
    (ÄL-test är ju ingen garanti för att och när ÄL kommer ske)
  • Alvedon83
    lalalovee skrev 2024-02-06 19:10:49 följande:
    lalalovee skrev 2024-02-06 08:08:11 följande:

Imorse. Nu ska jag hålla mig 😅

är onekeligen blått irl!!! 

någon?
    Syns ett streck, men dom är så luriga cb, köp en annan sort och testa med istället
  • norrpigan

Någon som ser nått? Ammar ännu lillan och inte fått min mens tillbaka efter graviditeten/förlossningen. Vart så äcklad av mat på sistone, så tog ett test. Tycker jag ser något 🤯 Men kan lika gärna vara mensen på gång! 
  • Lisa med kniven
    norrpigan skrev 2024-02-08 22:08:48 följande:
    Någon som ser nått? Ammar ännu lillan och inte fått min mens tillbaka efter graviditeten/förlossningen. Vart så äcklad av mat på sistone, så tog ett test. Tycker jag ser något 🤯 Men kan lika gärna vara mensen på gång! 
    Tycker det ser negativt ut, men vänta några dagar och ta ett nytt.
  • Heybae
    Heybae skrev 2024-02-04 20:33:55 följande:

Hur hade ni tolkat detta?
    //

Plussade idag 😍
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester