• Anonym (5 an)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nån som fått ett sånt här på vanliga rfsu test? Är de ett spök streck eller svagt plus? Såg de efter nån minut bara men då var de ännu svagare, de är inte grått utan rätt färg å man kan ana strecket hela vägen ner men de är starkast på ena sidan liksom. De var inte morgon urin. Har BIM idag 
  • Babyy2026

Behöver hjälp att tolka dessa test. Det är dels en bredare ljusblå linje och sedan en smal mörkare OVANPÅ den ljusa breda. Tog ett test igår och ett idag, tycker dagens är starkare men är orolig för att det är falskt positivt. Vad tror ni? 
  • Anonym (jatack)
    Babyy2026 skrev 2025-06-04 12:23:21 följande:
    Behöver hjälp att tolka dessa test. Det är dels en bredare ljusblå linje och sedan en smal mörkare OVANPÅ den ljusa breda. Tog ett test igår och ett idag, tycker dagens är starkare men är orolig för att det är falskt positivt. Vad tror ni? 
    Är dessa testen inom tidsgränsen?
    Om inte så är ju dessa testen standard att det blir synliga smala streck efter tidsgränsen. Dock tycker jag dina ser tydligare ut än de spökstrecken man brukar få
  • Anonym (A)
    Babyy2026 skrev 2025-06-04 12:23:21 följande:
    Jag skulle själv ha tolkat den som negativ tyvärr. Prova annat test :)
  • Babyy2026
    Anonym (jatack) skrev 2025-06-04 12:51:39 följande:
    Är dessa testen inom tidsgränsen?
    Om inte så är ju dessa testen standard att det blir synliga smala streck efter tidsgränsen. Dock tycker jag dina ser tydligare ut än de spökstrecken man brukar få
    Ja det är inom tidsgränsen. Är på ÄL + 8 idag så hoppet lever ju, men man vågar inte hoppas för mycket när så många verkar ha problem med dom här testerna?
  • MrsHoppas

Visst ser man ett streck eller är jag galen?? 😱😱😱 

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst (BIM på måndag). Trodde det var alldeles för tidigt att testa men ville mest göra det bara så jag kunde släppa det sen och vänta ett tag till nästa test. 

Babyplans testa tidigt

• Anonym (.)
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:11:24 följande:

Visst ser man ett streck eller är jag galen?? 😱😱😱 

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst (BIM på måndag). Trodde det var alldeles för tidigt att testa men ville mest göra det bara så jag kunde släppa det sen och vänta ett tag till nästa test. 

Babyplans testa tidigt

Så länge du inte fick hcg trigger så är det ett stort grattis 🥳😍 Så glad för din skull! Kommer ihåg att jag sett dig i andra trådar länge 🙏
  • MrsHoppas
    Anonym (.) skrev 2025-06-05 07:22:56 följande:
    Så länge du inte fick hcg trigger så är det ett stort grattis 🥳😍 Så glad för din skull! Kommer ihåg att jag sett dig i andra trådar länge 🙏
     Har inte fått någon ÄL spruta eller något sånt. Tar bara såna vagitorer nu med progesteron.

Åååh tack, har aldrig tidigare fått positivt 😍😍 hoppas verkligen den stannar! 
  • Anonym (.)
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:26:51 följande:
     Har inte fått någon ÄL spruta eller något sånt. Tar bara såna vagitorer nu med progesteron.

Åååh tack, har aldrig tidigare fått positivt 😍😍 hoppas verkligen den stannar! 
    Grattis! 😍 Då är jag säker på att det är ett plus! Nästa test kommer säkert visa det samma 🙏❤️ 
  • MrsHoppas
    Anonym (.) skrev 2025-06-05 07:31:57 följande:
    Grattis! 😍 Då är jag säker på att det är ett plus! Nästa test kommer säkert visa det samma 🙏❤️ 
    Taaaack!!! 😍😍😍😭😭😭 

Ska vänta några dagar och sen ta ett till 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester