• rundaringar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Snigo skrev 2012-06-20 19:41:51 följande:
    Tyvärr måste jag säga att de ser ut som att dom flesta av er har väldigt lika svaga plus från TL. Inte bra =( Hcg ökar väldigt fort i början så har man testat 2-3 dagar utan någon stegring eller med annat test. Så tror jag tyvärr de är spök.
    Samma de här med att få svagt svagt på tex morgonen men neg på kvällen går inte riktigt i hop för mig heller. =(

Här kommer lite bilder på mina spök under dom här 10 månaderna de tog att göra pyret

TL

Tl + babytime

TL

äl test och TL. Den dagen jag tog dom här testerna var dagen före den dagen jag blev gravid. Alltså så gav TL mig spök innan Äl. 

Har även ett tydligt från babytime i mitt galleri.

Så här såg de ut när jag faktiskt var gravid!

babytime, TL och billigatester äl + 8

äl + 8 & 9 testat på kvällen. Testar alltid på kvällen =D Fick gravid 1-2 på äl + 8.
    Jag har mått helt som vanligt tills i går. 7 + 4 vecka 8. Nu har jag verkligen börjat känna mig gravid.

Ursäkta mitt långa inlägg hoppas de hjälper någon isf =) Kram och lycka till tjejer! <3 
    Men oj! :-O nu litar jag inte alls på mina tester :-/ 

Jag tog igår som verkligen var neg. Det var därför jag reagerade när jag idag såg något. Nu är ju testet torkat, men man ser fortfarande strecket, som är rosa. Tog ett till nyss (jag hade bara hållt mig i två timmar och borde verkligen inte tagit ett) men jag ser fortfarande ett streck.. Men då är risken rätt stor att det faktiskt bara är spökstreck som kommer?  
  • Snigo
    rundaringar skrev 2012-06-20 19:46:44 följande:
    Men oj! :-O nu litar jag inte alls på mina tester :-/ 

Jag tog igår som verkligen var neg. Det var därför jag reagerade när jag idag såg något. Nu är ju testet torkat, men man ser fortfarande strecket, som är rosa. Tog ett till nyss (jag hade bara hållt mig i två timmar och borde verkligen inte tagit ett) men jag ser fortfarande ett streck.. Men då är risken rätt stor att det faktiskt bara är spökstreck som kommer?  
    nej då! inte alls säkert =) Men enligt mig så är de inte bra om..

* Strecket bara syns när de har torkat.
    * Syns endast vid genomlysning
    * Ingen stegring på 2 dagar.
    * Neg med annat test
    * Om man får pos och 5 timmar senare får man neg och sen om 3 timmar är de pos igen. Är testet pos så blir de inte neg på endel test av samma märke.

Detta är ju bara vad jag tycker, alla gånger jag fått spök har de stämt in iaf.  

De blir väldigt spännande att se dina nästa test =9 jag håller tummar och tår =) 
  • Trixxy
    Snigo skrev 2012-06-20 19:52:24 följande:

* Neg med annat test

* Om man får pos och 5 timmar senare får man neg och sen om 3 timmar är de pos igen. Är testet pos så blir de inte neg på endel test av samma märke.

De blir väldigt spännande att se dina nästa test =9 jag håller tummar och tår =) 

Om ett streck dyker upp efter 4 minuter då som man inte kan avgöra färg på?hur skall man tolka det?
  • rundaringar
    Snigo skrev 2012-06-20 19:52:24 följande:

* Neg med annat test

På det igår, där ser man ju där färgen ska hämna om man är gravid. Och det är liksom vitt där, man ser att det inte är färg eller nått där. På det imorse ser man att det är rosa, och man ser det speciellt om man lägger testerna bredvid varandra! 

Nu tog jag ju som sagt ett ikväll, och ja, jag vet inte. Inte tycker jag att det är neg iaf! För jag kan ju fortfarande skymta ett streck, och lägger jag det testet bredvid det igår så ser jag skillnad. Jag behöver inte lysa igenom med ett fönster eller lampa för att se strecken.

Kommer testa imorgon igen med morgonurin och se om det blivit stegring från imorse  
  • Snigo
    Trixxy skrev 2012-06-20 19:55:27 följande:
    Om ett streck dyker upp efter 4 minuter då som man inte kan avgöra färg på?hur skall man tolka det?
    Ja då är de nog bara bita i hop ett dygn och kissa på ett nytt! Skrattande De skulle jag ha gjort..  De är ju vi själva som utsätter oss för de här med tidigt testande, då måste man försöka ha lite is i magen och vänta till nästa dag och hoppas på ett tydligare streck! Jag tyckte de va skit jobbigt att i 9 månaders tid på upp hoppet av dessa dumma spök, och sen bli slagen när man inser att de är spök när de börjar ha gått någon dag. Men fy fan vilken härlig känsla de var när de var på riktigt! Helt underbart pirrigt när man såg en stegring! Min sambo har fått se på såååå många test så han frågade efter digital testet om de kunde vara ett sånt där spök? sen tog de nog 2 veckor innan han ens började tro på allvar att jag faktiskt var gravid denna gång. Denna gång blev vi inte lurade <3
  • Snigo
    rundaringar skrev 2012-06-20 20:01:47 följande:
    På det igår, där ser man ju där färgen ska hämna om man är gravid. Och det är liksom vitt där, man ser att det inte är färg eller nått där. På det imorse ser man att det är rosa, och man ser det speciellt om man lägger testerna bredvid varandra! 

Nu tog jag ju som sagt ett ikväll, och ja, jag vet inte. Inte tycker jag att det är neg iaf! För jag kan ju fortfarande skymta ett streck, och lägger jag det testet bredvid det igår så ser jag skillnad. Jag behöver inte lysa igenom med ett fönster eller lampa för att se strecken.

Kommer testa imorgon igen med morgonurin och se om det blivit stegring från imorse  
    Gud va spännande! Kan du inte lägga testen bredvid varandra och fota? försöka iaf?! =D Läg dom i fönstret och slå av blixten, om de är blixten som gör att dom blir så ljusa för dig? =)
  • Knasten83

Jag har beställt stickor från billiga tester och cb test. Har nån erfarenhet av stickorna från billiga tester?

• Snigo
    Knasten83 skrev 2012-06-20 20:08:51 följande:
    Jag har beställt stickor från billiga tester och cb test. Har nån erfarenhet av stickorna från billiga tester?
    dom testen är dom enda jag aldrig fått spök på! Jag rekommenderar billigatester starkt! =)
  • rundaringar

Ja, ni får ursäkta kameran!

Det översta är från igår
    Det mellersta är från imorse
    Det understa är från ikväll, men hade som sagt kissat två timmar innan så. Men jag ser ett streck på det sista iaf och det syns bättre i verkligheten! Blir spännande imorgon!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester