• Loppan8604

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LisaW111 skrev 2012-07-11 09:16:47 följande:
    Hej!

Vad säger ni? Fick ett svagt på CB igår men sen ingenting på ett annat test så tänkte bara att det var det "klassiska" cb spökstrecket och gav upp hoppet för dagen i alla fall. Men innan jag skulle natta lillan som va uppe och härjade sent igår (runt 21tiden) så tog jag iaf ett apotekets till, men sen somnade jag med henne och såg först resultatet imorse. Ett rosa intorkat streck!!!  Sprang genast på toaletten och tog en sticka från testlagret och där syns också ett streck!!! svagt men ändå tydligt och syns brett vid genomlysning!.(testlagrets är en dålig bild, det syns bättre på riktigt!!)   Åhhhh är jag gravid vad tror ni? Jag tror : JA! Det är Bim -4 eller -5 idag.

De tror ja också:) ta ett digitalt:) å grattis;)
  • Trixxy
    Loppan8604 skrev 2012-07-11 09:16:00 följande:
    Inte försent! Ha sex ida å imorgon också så har ni prickat in de helt perfekt!!

Ååå tack för svaret.vi har sparat oss sen i förrgår då vi kör varannandag.så idag är det dags igen.men vi får väl tumla runt imorrn också då
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-07-11 06:59:06 följande:
    Alex: jag har samma älvärk som dej, den är över för denna gången men shit va ont det kan göra!! Känns, som du beskriver, som man är alldeles sprängfylld i äggstockarna att det ska explodera om man trycker till magen. Gör tom ont när jag kissar. För att inte snacka om hastiga rörelser!!!!!

precis så känns det. tog ett äl test idag med nu på morgonen det är svagare men fan..har fortfarande ont o jaa det gör ont när man kissar hahaha.
    har haft såhär är några ggr innan. trodde fan jag ahde nått annat fel. känns mer efter förlossningen. iofs såä det bra att man känner såh är för då vet man iaf att man har äl
  • alexander2011
    Es Mamma skrev 2012-07-11 08:08:12 följande:
    Läste en bra förklaring till den där smärtan vid äl, hade också så.
    www.hemmetsjournal.se/Experterna/gynekologen/.../

jaha :) tack :)

då vet bland annat jag varför jag har blödit. men konstigt att jag blödde innan positivt på stickan, dvs 1 d ag innan 
  • Trixxy
    LisaW111 skrev 2012-07-11 09:16:47 följande:
    Hej!

Vad säger ni? Fick ett svagt på CB igår men sen ingenting på ett annat test så tänkte bara att det var det "klassiska" cb spökstrecket och gav upp hoppet för dagen i alla fall. Men innan jag skulle natta lillan som va uppe och härjade sent igår (runt 21tiden) så tog jag iaf ett apotekets till, men sen somnade jag med henne och såg först resultatet imorse. Ett rosa intorkat streck!!!  Sprang genast på toaletten och tog en sticka från testlagret och där syns också ett streck!!! svagt men ändå tydligt och syns brett vid genomlysning!.(testlagrets är en dålig bild, det syns bättre på riktigt!!)   Åhhhh är jag gravid vad tror ni? Jag tror : JA! Det är Bim -4 eller -5 idag.

Grattis!!!!!!!
  • alexander2011
    LisaW111 skrev 2012-07-11 09:18:31 följande:
    Och: har ett digitalt, kan jag ta det nu tror ni?? Kissade vid 7 tiden och har sedan dess även druckit ett stort glas.. kanske måste vänta några timmar till??

klart du kan ta ett digitalt. säger ändå GRATTIS :)
  • LisaW111
    Loppan8604 skrev 2012-07-11 09:19:06 följande:

De tror ja också:) ta ett digitalt:) å grattis;)

Tack! gick såklart inte att hålla sig utan tog just det digitala.. Inte Gravid säger det. MEN det  tänker jag inte tolka som negativt då det som sagt bara gått lite drygt 2 timmar och jag drack ett stort glas vatten. Det är ju tidigt i så fall (kan vara bim-5) så ÄN är jag visst gravid enligt mig själv i alla fall ;) Får ta ett i kväll också och se vad det säger, eller om jag håller mig till i morgonbitti med digitalt i alla fall. Testlagrets sticka känns nästan mest övertygande trots den dåliga bilden, samt att jag verkligen fått totalt blankt innan alla gånger det ej varit något.
  • LisaW111

Tack ska ni ha =) som jag skrev ovan så blev det neg, men jag tror bannemig jag är gravid ändå.. nog bara för tidigt!

• Jess86

Ägget kan släppa redan 12 timmar efter positivt ÄL-test, så är det för mig.

• Loppan8604
    LisaW111 skrev 2012-07-11 09:30:32 följande:
    Tack ska ni ha =) som jag skrev ovan så blev det neg, men jag tror bannemig jag är gravid ändå.. nog bara för tidigt!

Håll dej i 4 timmar utan att drick p testa sedan igen:) annars så höjs ju hormonet de dubbla var 2-3 dag. Å du har ju några dagar kvar till bim:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester