• Hoppas 2012

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Åh v 12 :)
    Förstår om du är nervös för kub men håller timmarna det blir kanon!
    Ska första gången till BM på tisdag så får väl se när hon säger jag får göra kub.

• Es Mamma

Ja jag är mest nervös för att den inte ska leva längre :/ Är beredd på att få dåligt resultat pga blodprovet, verkar vara många som får det trots att inget är konstigt. Men då är man beredd på det iaf. För övrigt är ju mannen och jag relativt unga och har inga "avvikelser" i släkten.
    Spännande med första besöket :) Här fick man ett frejasamtal (info om alla UL ) och sedan fick man boka kub-tiden själv.

• popcornplaya

Jag är skeptisk till kub och skulle inte lita ett skit på det. Min filosofi är att vill man inte ha ett barn med ds så gör man fvp, bryr man sig inte så gör man fvp.

Själv kommer jag göra fvp bara för att veta säkert. Men kub blir det icke.

• Angeliic

Men att göra ett FVP kan ju orsaka ett missfall också. KUB testet är helt ofarligt och då får man ju ett hum om hur den lilla mår. Skulle istället KUB testet visa ett dåligt resultat så kan man ju fundera på om man vill göra ett FVP.

• Angeliic

Men det är ju förstås va mina tankar kring det Alla gör ju såklart som man vill.

• satirnine

Vad är FVP?
    KUB är när man kollar om barnet har t ex down syndrome, eller?

• linkmamma

skulle någon vilja hjälpa mig med att trixa lite med bilder?? jag testade idag och tycker mig se supersvagt streck och det syns även  när man tar mot solen..

• Whoeix

Kom precis hem från min cykeltur jag tar varje kväll, och upptäckte blod på pappret.
    Det var väl det.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester