Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
barbarmama skrev 2012-07-12 14:06:00 följande:
Jag behöver nämligen er hjälp med en sak, era åsikter om mina tester här..
Detta är samma test, men taget ur olika vinklar. Jag ser två streck och de syns lite bättre i verkligheten, MEN(!) jag tror att detta också bara är ett spökstreck, precis som mina förra tester var. Eller vad anser ni?
Däremot så förstår jag mig inte på dessa ägglossningstesterna, ska de vara så starka flera dagar i rad? Och testet som det står 4/7 på, det är taget dagen efter att min mens(?)blödning upphörde. Och sen har jag gjort ett test varje dag. Igår var testet dock vääldigt svagt och inte alls lika starka som dessa här nedan. Så i ca 6 dagar får jag starka resultat och sen kommer ett som är precis synbart. Testet 4/7 är taget på DAG 7 och 5/7 på DAG 8 o så vidare.. Idag är jag på DAG 15 och det var idag jag gjorde graviditetstestet. Jag har gjort ett nytt äl-test idag också, det var lika starkt som dessa på bilden, så hur tusan ska jag tolka detta? Jag trodde ju att min ägglossning skulle vara nu?!
Men.. Är detta normalt? Vad betyder det? Jag tror ju inte att jag är gravid, isåfall måste jag ha blivit det i natt eller nått och det känns ju väldigt tveksamt om än omöjligt, att det skulle synas på ett test så här tidigt. I måndags så var testet jag gjorde hos BM negativt, så jag vet att jag inte var gravid i måndags. Men jag börjar fundera på om jag hade ÄL den 10/7 eller 11/7, för det kändes verkligen som det i höger äggstock(?) men inga äl-flytningar..
SNÄLLA HJÄLP MIG!