• strumpan123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sessan lägg upp bild på testen då?

• Helenmedh
    strumpan123 skrev 2012-07-29 03:31:53 följande:
    Sessan lägg upp bild på testen då?
    Klicka på visa endast under hennes nick. Rfsutestet ligger på sida två
  • lovelyangel82

Ja jag håller
    Me sessan att de har blivit lite av en dålig stämning här i tråden.. Och även om
    Man inte aktivt försöker skaffa barn så vill man ju veta om
    Man är de om
    Man får pluss på Stickan..tycker du ska göra som nån nämnde att gå till bm och be dem kolla upp de!

Så höjer vi den positiva och peppande nivån i tråden!

• Wictooria
    sessan1992 skrev 2012-07-28 23:46:20 följande:
    Jag har läst att om strecket är svagt och de är tidigt i graviditeten så är de inte säkert att den läser av de. Jag säger ju att jag har läst att den mäter hcg !!! 
    Men du... Varför skulle du kunna bryta upp testet och ''se att du är gravid'' när testet gav minus?
     Det är ju helt ologiskt.. :S  Spelar ingen roll om det är svagt eller starkt, hade du vart gravid hade testet känt av det. Testet är ju väldigt känsligt och känner av liten mängd hormon.
    Dom strecken inuti Cb digital har absolut ingen mening! Lita på testet istället..
    http://Wictooria.blogg.se
  • jessiejones
    Wictooria skrev 2012-07-29 08:00:07 följande:
    Men du... Varför skulle du kunna bryta upp testet och ''se att du är gravid'' när testet gav minus?  Det är ju helt ologiskt.. :S  Spelar ingen roll om det är svagt eller starkt, hade du vart gravid hade testet känt av det. Testet är ju väldigt känsligt och känner av liten mängd hormon. Dom strecken inuti Cb digital har absolut ingen mening! Lita på testet istället..
    Wictooria.blogg.se

Ts har fått TVÅ positiva test på RFSU test, sedan testar hon med CB Digital och får minus- det är klart man undrar
  • Trolltoka

Fast vad jag hört så går det inte att läsa av cbs digitala på strecken som är?

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • lilaemma
    sessan1992 skrev 2012-07-29 00:37:47 följande:
    telgebo : jag säger inte att jag är kunnig på ämnet men jag vet iallafall att hcg bara finns i kroppen när man är gravid.  
    Det stämmer inte. HCG finns i kroppen även när man inte är gravid, men då i nivåer som är så låga att man inte ska få positivt på något graviditetstest. Testerna har dock blivit så känsliga att de riskerar att mäta för låga nivåer. Sen kan hcg också finnas i kroppen om man har vissa ovanliga sorters cancer.
  • lilaemma
    Trolltoka skrev 2012-07-29 08:48:28 följande:
    Fast vad jag hört så går det inte att läsa av cbs digitala på strecken som är?
    Du har rätt. Men det är ändå spännande! Flört

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m65943598.html

Här kan man jämföra om du vill sessan1992
    Jag tror tyvärr att din blödning var ett mf, annars skulle dina test blivit starkare och inte svagare. Men jag kan så klart ha fel. Det kan ju vara en ny graviditet som inte tagit fart ännu, eller bara spök på testen. RFSU har jag dålig erfarenhet av vad gäller spöksträck.
  • MrsC74

Jessiejones: det finns trådar som är utlagda av Sessan med uppbrutna vanliga CB från förra veckan. Dessa är inte positiva. Sen kom det något på ett trixat RFSU som ser svagt positivt ut men svårt att veta då det är trixat.
    Tror det är därför folk är tveksamma till detta :) någon som äter p piller. Inte har missat ett piller sen får mens och negativa test.
    Hoppas det löser sig för dig Sessan och att du får svar snart.

• malialo

Kunde inte hålla mig från att testa idag (BIM - 4) igen och jag tycker att det är starkare än igår. Detta borde väl vara positivt eller vad säger ni?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester