• Kickioh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Den lilla M skrev 2011-12-03 10:06:47 följande:
    .. Men kan det inte vara att du testar för tidigt med det digitala? Har du tagit nån mer vanlig sticka?
    Såhär ser dagens sticka ut (den understa), så det verkar ju vara en sån där dag med låg hcg.

Den ovanför är från igår och där syns ju strecket fortfarande tydligt.

Nu är jag bara så sur på mig själv för att jag inte väntade med digitala till imorgon. Mern det står ju samtidigt att 99% gravida får korrekt resultat efter bim. Och jag känner mig ju inte alltför hoppfull att jag ska vara den procenten som är undantaget.

Men om jag inte är gravid, varför kommer då inte mensen och vad är det för stickningar jag känt i livmodern?? Hade dock inga stickningar igår och även om dom gjorde ont så saknar jag dom nu Rynkar på näsan
  • Jennie83

okej, men då kanske jag ha blött färdigt nu då. va väl så tidigt missfall också så de kanske inte har hunnit bli så mkt där inne

• alexander2011

gick sen ändå, nu skickade jag efter derasäl o gravstickor. de funkar bättre än de andra jag har testat så nu blir det ENBART testlagrets

• Kickioh
    Jennie83 skrev 2011-12-03 10:20:10 följande:
    Måste fråga nån av er. Har nån av er haft mf???

Fick ju konstaterat de i veckan, har ju blött sen förra fredagen på söndag blev de mer o mån-tors va de mkt. o nu ingenting, hur länge ska man blöda eller e de individuellt??? bm sa ca 2-3 vec kor man skulle blöda. Eller kan det vara olika?? ni som haft mf hur länge har det blött för er???
    Nä va tråkigt :(
    Jag har inte fått mf själv men en vän till mig ganska nyligt. Hon blödde ungefär en vecka lite drygt, men sen fick hon blodstoppande mediciner för hon tappade för mycket blod under den tiden. Det är säkert väldigt individuellt.
    Skickar en kraaam!
  • Den lilla M

jag har haft 4MF, 2 i v5, 1 i v8 och 1 i v9. Dem i v5 så blöde jag i 4-5dagar (som en för mig vanlig mens) de i vecka 8 o 9 så blödde jag i ca 10dagar.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:30:54 följande:
    Jag fick mitt i vecka 14 och som ni andra påpekat till en tjej så är det vääääldigt mycket som kommer ut, både foster, fosterhinnor och annat. Det upplevs inte alls som bara en klump. Det var dessutom smärtsamt när det åkte ut pga storleken.
    Då jag hade mitt MA så upptäcktes de i vecka 13 o jag fick avstötande tabletter, o då va de mer klumpar o tjosan än vad de va nu. o mer smärtsamt. men då sa bm till mig de va för kroppen hade fortsatt att vara gravid o livmoderna hade skött sig som  en vanlig grav även fast fostret hade stannat i vecka 7 nånting. så därför blödde jag mera då o de kom ut mera.
    ska o ta ett nytt HCG värde igen på måndag så får  veta på tisdag ifall de gått ner ännu mer villket de ska.
    Kickioh skrev 2011-12-03 10:34:20 följande:
    Nä va tråkigt :(
    Jag har inte fått mf själv men en vän till mig ganska nyligt. Hon blödde ungefär en vecka lite drygt, men sen fick hon blodstoppande mediciner för hon tappade för mycket blod under den tiden. Det är säkert väldigt individuellt.
    Skickar en kraaam!
    Ja väldit tråkigt men får resa sig upp o försöka igen, får inte tappa modet. men visst inte alls kul, känns rent j*vligt, för man tycker ingen ska behöva vara med om detta. men just nu e ja fokuserad på att få minus på stickan o får börja försöka igen, villket bm sa var bara börja göra direkt de gick , o de är ju skönt att veta!!!
  • Jennie83
    Den lilla M skrev 2011-12-03 10:39:04 följande:
    jag har haft 4MF, 2 i v5, 1 i v8 och 1 i v9. Dem i v5 så blöde jag i 4-5dagar (som en för mig vanlig mens) de i vecka 8 o 9 så blödde jag i ca 10dagar.
    =( 4 st ska ingen behöva gå igenom tycker ja =( beklagar verkligen!!!!
    Jamen då kanske de stämmer för mig då, var i vecka 6+3 nu så de e klart de hinner inte bli så stort där inne under den tiden.
  • Maho81

Jennie83: Ja mitt foster hade dött i vecka 8-9, men kroppen och livmodern fortsatte att vara gravid och växa.. Jag blödde vansinnigt mycket, det var så jag var fysiskt svag under de två veckorna till skrapningen. Jag kunde inte vara uppe mer än 10 minuter i sträck, sen höll jag på att tuppa av dels av blodförlusten och dels av smärta. Usch så lika vi har haft =( Den värsta upplevelsen jag varit med om, och jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv...

• Maho81

Efter skrapningen slutade jag blöda på en dag, och jag har för mig att jag fick minus på Stickan efter en vecka eller så. Men ältesterna hade jag konstant två rätt starka streck på i många månader efteråt. Det tog min kropp ett halvår att bli normal, under den tiden fick jag fruktansvärt smärtsamma ägglossningar, något jag aldrig upplevt tidigare och första månaden kroppen var som vanligt blev jag gravid igen så nu är jag i vecka 6+1 =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester