• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Maho81 skrev 2011-12-03 10:45:50 följande:
    Jennie83: Ja mitt foster hade dött i vecka 8-9, men kroppen och livmodern fortsatte att vara gravid och växa.. Jag blödde vansinnigt mycket, det var så jag var fysiskt svag under de två veckorna till skrapningen. Jag kunde inte vara uppe mer än 10 minuter i sträck, sen höll jag på att tuppa av dels av blodförlusten och dels av smärta. Usch så lika vi har haft =( Den värsta upplevelsen jag varit med om, och jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv...
    ja då va de typ samma. ja de va hemskt, huvva de värsta jag vart med om också, all smärta o ont för ingenting. då e ju en fölossning bättrre eftersom man får de finaste man kan få av all smärta.

Denna gång har jag mest vart arg o irriterad över att de de gick som de gick.. men denna gång skötte kroppen sitt o stötte ut de själv, o ja behövde inte gå flera veckor o tro ja va gravid. visst som sagt inte alls kul men MA:et va hemskare o mer smätsamt!!!
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:50:10 följande:
    Efter skrapningen slutade jag blöda på en dag, och jag har för mig att jag fick minus på Stickan efter en vecka eller så. Men ältesterna hade jag konstant två rätt starka streck på i många månader efteråt. Det tog min kropp ett halvår att bli normal, under den tiden fick jag fruktansvärt smärtsamma ägglossningar, något jag aldrig upplevt tidigare och första månaden kroppen var som vanligt blev jag gravid igen så nu är jag i vecka 6+1 =)
    okej

efter ma:et ja hade så väntade jag en mens för o veta cykeln, o sen provade vi o då tog de sig o gick vägen, förrutom att ja va ett nervvrak hela graviditeten. som tur va fick ja fara o göra vul rätt många gr för o hålla koll. hoppas de inte blir nå tjorv denna gång!!!
  • Maho81

Usch, jag håller verkligen tummarna för dig! Hur många MA/mf har du fått nu? Kanske är dags att de gör utredning på dig?

• Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:50:10 följande:
    Efter skrapningen slutade jag blöda på en dag, och jag har för mig att jag fick minus på Stickan efter en vecka eller så. Men ältesterna hade jag konstant två rätt starka streck på i många månader efteråt. Det tog min kropp ett halvår att bli normal, under den tiden fick jag fruktansvärt smärtsamma ägglossningar, något jag aldrig upplevt tidigare och första månaden kroppen var som vanligt blev jag gravid igen så nu är jag i vecka 6+1 =)
    Grattis förresten =)
  • My Guiding Light

Jennie83: fått två MF båda i v. 7 precis som ditt. Första blödde jag 1-2v tror jag och hade plus på stickan i fyra v ungefär. Andra ggn nu i oktober blödde jag runt 7 veckor både utåt men även inåt och hade hcg i kroppen lika länge, runt 7 veckor. Men hade tur och fick positivt ältest bara dagar efter blödningen slutat och hcg gick under 2.

Så länge du inte har ont så kan det absolut vara så att blödningen gjort sitt, förhoppningsvis får du snart ett negativt test och kan ta nya tag :)

• Bonzaii

har någon råkat ut för detta - "plusset" visade sig på fel ställe på testet.. vågar man lita på det eller inte?

avlästes i rätt tid, dvs efter 5 minuter.

• Freja0811

En liten fråga om Äl-test, andra månaden jag använder det nu (inte rätt tråd att fråga detta i kanske?), men måste teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt?
    Eller kan det vara  lite ljusare.
    Understa testet är från idag.

/från en nybörjare när det gäller äl-tester
  • slemtorsk i din bralla

Bonsaii det är färgrester, blir ofta så om det är lite mycket urin på stickan. Det är som du skriver på fel ställe och. Inte ett positivt test, tyvärr.

• Helenmedh
    Freja0811 skrev 2011-12-03 13:04:30 följande:

En liten fråga om Äl-test, andra månaden jag använder det nu (inte rätt tråd att fråga detta i kanske?), men måste teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt?
    Eller kan det vara  lite ljusare.
    Understa testet är från idag.

/från en nybörjare när det gäller äl-tester
    Det där är inte proitvit tyvärr. Kanske är ikväll eller imorgon. Båda ska vara lika starka eller teststrecket något starkare. Men ibland händer der att man inte får så starkt pga att man inte utsöndrar så mycket hormoner. Om jag vore du skulle jag sexa idag och i övermorgon

Och alla ni andra: Har inte hunnit läst igenom allt än men ville ändå skriva en stor kram till er Hjärta  Så skönt att veta att man har denna tråden när man kommer hem från jobbet! hahah  

A just de.. Bim+9 idag och ingen mens, inga test kvar heller and that sucks.. 
  • BebisVagga

hur många timmar måste man vänta innan man kissar igen om man ska testa.. på bim-2 idag

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester