• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Myran jag tog kortisonet för att förbättra äggkvaliten och sänka immunförsvaret. Jag tror starkt på AHA jag har ju aldrig kommit så att det velat fästa. Förstår rädslan att blåsorna ska vara tomma men jag tror du kommer få ett fantastiskt resultat nu när du lyckats få upp ditt AMH oxå! Plus att du prövar en ny metod för dig,tror inte Svend o gänget skulle rekommedera just Chrash till dig om dom inte tror det passar dig bättre än tex korta som han sa jag skulle göra.

• woo

Lully jag undrar oxå hur det går för dig med allt din pappa m.m

• Maryhe
    woo skrev 2012-02-21 20:15:52 följande:
    Tack Myran tror du det.
    Det är helt galet! Semlan var god den la sig som bomull runt magen.
    nu får jag bara hoppas att det ser likadant ut på riktiga TD men dock 2-3 bör det stå då.....
    Men grattis Kära vän!!!GladSvarade på ditt mail innan jag gick in här!
    Håller tummarna för att det håller i sig!!!!  Kramar Hjärta
  • finafina

Tjoho grattis Woo!!!! Det är ju fantastiskt vad kul

woo skrev 2012-02-21 21:43:58 följande:
    Myran jag tog kortisonet för att förbättra äggkvaliten och sänka immunförsvaret. Jag tror starkt på AHA jag har ju aldrig kommit så att det velat fästa. Förstår rädslan att blåsorna ska vara tomma men jag tror du kommer få ett fantastiskt resultat nu när du lyckats få upp ditt AMH oxå! Plus att du prövar en ny metod för dig,tror inte Svend o gänget skulle rekommedera just Chrash till dig om dom inte tror det passar dig bättre än tex korta som han sa jag skulle göra.

Fråga vad är AHA? Oxå woo fråga hur var det har inte du oxå myom? Eller har jag blandat i hop det? Kraaaam
  • woo

Tack finfina galet galet är det! AHA är assisted hatching,laser hjälp att kläcka embryots skal vi äldre har oftast hårde skal. Men tydligen ska skalet bli mjukare med tillskott av omega-3. Jo jag har tyvärr massor av myom som tyvärr heller inte kan tas bort pga hur dom sitter m.m

• finafina

Woo det är precis som jag jag har oxå massor.... Men nu är du ju gravid det är ju fantastiskt blir helt tårögd. Vad har cfc sagt om myomen? Till mig har dom sagt att det ska gå endå... Men det är klart man blir orolig... Kram

• finafina

Woo måste fråga vad kom det sig att du började äta kortison? Var det på inrådan av CFC eller eget insiativ ? Pg av myomen eller har du gjort en utredning av för höjt immunförsvar? Jag har bara ätit kortison 6 dagar och bara 5 mg....

• woo

Ja det är ett under i sig att dom el den hitta just dom fria platser som Claus o Svend sa att det finns möjlighet att fästa på om dom fäster där!!! O jag har inte mycket ledigt där inne,ska nog rama in testet som minne! Det var på inrådan av CFC bl.a. jag har Fibro Struma m.m kunde välja mellan Pred el Medrol. Fast jag köpte det inte av dom och har heller inte tagit den låga dos dom brukar där. Lycka till på ÄP

Svar på tråden 45 år och planerar IVF