• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Grattis Finafina till ruvningsstatus. Vet inte, men tycker mig ha läst att man inte ska äta för mkt citrusfrukter. Jag är dock mkt osäker om detta. Dr Nie säger i alla fall att man ska undvika sojasås och ingefära. Inte för starka kryddor. Undvika hallon oxå tror jag, men osäker om det med tyvärr. Ta det nu lugnt och vila mkt.

• woo

Åhh Finafina ruva lugnt nu! Det var Medrol du fick (Kortisonet) Jag har tyvärr inga bra ruvartips. Ser ju inte så just ut här mer åt det röda hållet men tar ju fortfarande Crinone så det stoppar ju upp processen lite men fortsätter ta det till officiell TD. Hur går det för dig Snart lycklig känner du att du hunnit förbereda dig inför besöket? Och hur går det för er alla o hur mår ni? Kram från Fredagsmys soffan!

• Snart lycklig

Woo, hoppas verkligen att det fortfarande är plus på TD! Har du tagit ngt ytterligare test? Mannen o jag är nu på väg t Köpenhamn. Jag har aldrig varit där tidigare (förutom på flygpl), så jag hoppas vi får dt lite mysigt. Vi utnyttjar lite frinätter på Scandic Copenhagen. Besök hos CFC på måndag. Försökt förbereda mig, ska renskriva alla mina frågor under helgen. Vad är IRAP-behandling (el vad dt nu hette)? Dt som du skrev att ni ev ska göra om ni måste göra ett nytt försök? Kram o sköt om dig.

• Snart lycklig

Jag började m LCHF i januari. Mådde jättebra, bra känsla i kroppen och vågen visade några kilon nedåt. Nu har den bra känslan försvunnit och jag känner mig svullen och går nu bara upp i vikt igen. Mannen tycker dt är jättekonstigt, han ser ju vad jag äter. Känns så tröstlöst. Kan dt vara min sinnesstämning som inte varit så bra de senaste veckorna som ställer t dt, stresshormon som spökar, el kan dt bli så här efter några veckor innan dt vänder igen? Någon som vet? Jag började ju med Inofolic i måndags, varit lite tröttare i veckan, men kan den påverka vikten oxå? Någon som vet el upplevt liknande. Vill inte gå upp i vikt, utan ner inför ev nytt försök. Mannens problem har inte visat några direkt synbara tecken på förbättring. Dt känns både ledsamt och mkt stressande. Nytt prov togs i torsdags, ännu inte fått svar. Han kämpar dock.

• Maryhe
    Snart lycklig skrev 2012-02-25 08:07:30 följande:
    Jag började m LCHF i januari. Mådde jättebra, bra känsla i kroppen och vågen visade några kilon nedåt. Nu har den bra känslan försvunnit och jag känner mig svullen och går nu bara upp i vikt igen. Mannen tycker dt är jättekonstigt, han ser ju vad jag äter. Känns så tröstlöst. Kan dt vara min sinnesstämning som inte varit så bra de senaste veckorna som ställer t dt, stresshormon som spökar, el kan dt bli så här efter några veckor innan dt vänder igen? Någon som vet? Jag började ju med Inofolic i måndags, varit lite tröttare i veckan, men kan den påverka vikten oxå? Någon som vet el upplevt liknande. Vill inte gå upp i vikt, utan ner inför ev nytt försök. Mannens problem har inte visat några direkt synbara tecken på förbättring. Dt känns både ledsamt och mkt stressande. Nytt prov togs i torsdags, ännu inte fått svar. Han kämpar dock.
    jag äter också LCHF och mår utmärkt men har lagt på mig lite igen under senaste behandlingen, samt att jag svullnat av Medrolen. Inositol som finns i Inofolic, går man inte upp av tvärtom. Inositol är känt för att göra en smal, gravid och lycklig (lindra depressioner). Det är Melatoninen som man blir lite seg utav innan kroppen vänjer sig. Det är därför det är så viktigt att ta det en timme innan läggdags.

Jag känner att min svullnad beror på kortisonet, för jag är "vätskesvullen". Annars ska man tappa vätska av LCHF.

Hoppas att din man har några spermie4r nu! Håller tummarna! 
  • myran6801

Snart lycklig, hoppas ni får en fin helg i Köpenhamn och lycka till på måndag hos CFC.

• Snart lycklig

Smal, gravid och lycklig! Det är precis det jag vill bli!!!  Jag började gå upp lite när jag slutade med Prednisolonet efter förra TD. Får se om jag nu ska börja igen efter konsultationen. Väljer nog Medrol denna gång. Kram.

• woo

Snart Lycklig ha en skön helg nu i DK har oxå "flytt vardagen" på väg till mitt Sthlm! Jag inboxar dig ang IRAP för har bara Mob nu. Det blir så smetigt m Mob. Men lite kortfattat är det fn light variant vid immunologiska besvär Fast med ditt eget blod som man tar och centrifugerar och får sedan injektoner vid 3 tillfällen under behandlingen,(alltså liknande IL) Passa på och fråga Svend när ni är där han är ganska "duktig" på att prata svenk/dansks så tillomed jag förstår!! :) Tack för att ni finns allihop det betyder så mycket ska ni veta!! För även om jag bara går o väntar på att det ska braka lös (varning för äckel detaljer) har nu hagt som Grovkornig leverpastej typ gammalt svart,brun,rött Crinone pasta i 2,5 dagar nu med mensvärk) Får hoppas att det hår bättre nästa gång! Ps Om mannen ska lämna prov SnartL gå dit i helgen o hämts ett rör o gör det på hotellrummet på Månd morron för dom har inga "lugna" herr rum!! Vi visste intd det när vi kom dit för ÄP så det blev lite stressigt för mannen kan jag säja! Ds Kram på er alla!!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF