• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Hej tjejer.

Har en fråga om ni är hemma på IRAP-behandling?
    Vi har i vilket fall redan bestämt oss för att om detta inte blir nåt så kommer jag att köra det inför nästa försök....
    Om någon av er har gjort den eller kännr någon som gjort den behandlingen skulle jag tacksamt höra era erfarenheter.
    Svend har berättat hur den går till men det är ju inte samma sak som att få höra från någon som har erfarenhet av den.

Sen undrar jag hur Lully mår är du här någonstans?....

Kram på er och tack för att ni finns {#emotions_dlg.flower}

• Nefernefer
    woo - så fantastiskt! Hoppas det fortsätter gå bra! :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Lully Hill

Hej alla!
    ojojoj vad sjuk jag varit!! Har inte varit så sjuk sen  jag var barn! Men nu är jag på bättringsvägen! Har kvar en enorm hosta dock.
    Allt är och har varit helt upp och ned!
    Pappsen har legat i nästan inte kontaktbar  och jag sjuk här i Stockholm så jag inte har kunnat vara hos honom. Nu har han vaknat men är mycket mycket svag. Jag släpade mig i väg till Visby i måndags över dagen för att säga hej (och kanske hejdå :( ) Det kändes bra men det är jobbigt att inte kunna vara nära sina anhöriga när de är så här. Han är den sista som är kvar eftersom både min mamma o syster gick bort för några år sedan. Han har nu fått komma till ett annat boende en tid och jag våndas ständigt kring när och hur och hur ofta jag kan åka och hälsa på honom.
    Lilla pyret lever och mår bra! Nu känner jag hur han sparkar nästan varje dag!! 

Åh Woo, du är ju gravid ju!!! Det är helt fantastiskt och jag blir tårögd!!  Jag är så glad för din skull! Nu måste du vara rädd om dig och ta det mycket lugnt! Det finns något som heter tender, loving, care metoden i gravidsammanhang. Dvs lugn och ro helt enkelt. Har funkat på vissa kvinnor med flera missfall men jag tror nog metoden är bra för oss alla!

Kram till er alla! Jag ska läsa i kapp nu så återkommer jag med fler kommentarer!

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    finafina skrev 2012-02-21 15:43:29 följande:
    Håller tummarna för dug Myran ska bli spännande i morgon plockar vi ägg på CFC. Var på akupunktur  i dag. DOm har sagt CFC att det kan vara bra att göra dagen innan äggplock samt samma dag som man sätter tillbaka dom... Men har inte kört med örter eller något sådant. 

Ha rju en del att "slåss " mot, åldern, myom och förhöjt immunförsvar.... men men...det är bara att kämpa på. Tycker inte att Akupunktören som jag går till är så himla positiv (Dr Ma) men har inte hittat någon annan som jag tycker verkar bättre. Orkar inte med Dr Nie - då måste man ju vara helt ledig...och vem har råd med det... inte jag i varje fall. Är det någon annan som använder sig av akupunktur och örter?

En annan fråga. Ni som har en partner, hur ställer dom sig till all den "nya" information ni har fått och allt vi diskuterar här... Är dom lika inne i processen som ni... ? 
    Lyckat till idag! Håller tummarna för guldägget!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • finafina

Precis ätit lunch efter besök hos cfc. Det blev äggplock men dr s fick "bara" ut 3 st som han sa var bra... Kändes lite konstigt eftersom jag hade så många på senaste ultra ljudet. Men han och systern sa att dom var väldigt fina speciellt för min ålder... Men blir ju än mer spänd på om det kommer att fungera överleva... Men men jag håller tummarna och hoppas att ett av dom är ett guld ägg.

Undrar varför det blev så få... Senast fick dom ut 6??? Men men... Han tyckte att jag inte skulle oroa mig när det gällde myom. Och det var en bra ide att använda kortison. Men när jag försökte fråga efter dom dropp och preparat ni använder er av i tråden blev det stopp. En del av det var direkt livs farligt enligt honom så det kändes ju som det samtalet tog slut innan vi ens börjat... Men nu håller jag tummarna att äggen överlever och att insättningen på fredag blir av.

Woo är så glad att du är gravid så stort grattis underbart. Kram på er

Svar på tråden 45 år och planerar IVF