• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Maryhe, tråkigt att det inte tog sig. Men hur ser er plan ut nu, för visst har du några stycken i frysen?

kram kram

• Maryhe

Jag har en stackare i frysen, en 7 cellig. Ska till kliniken den 8:e mars så får så om vi får göra FET i mars cykeln.

• woo

Snart Lycklig Jag skulle ringa och fråga redan nu om 3-pack så vet ni mer inför mötet.
    Pred/Medrol samt assisted hatching körde vi oxå för vi äldre har oftast för hårt skal på dom små rackarana.
    Jag inboxar dig under dagen Skrattande

Karm er allihop

• woo
    Maryhe skrev 2012-02-16 20:27:46 följande:
    Jag har en stackare i frysen, en 7 cellig. Ska till kliniken den 8:e mars så får så om vi får göra FET i mars cykeln.
    Hoppas den lilla stackaren är THE IT!!! Solig
  • finafina
    Maryhe skrev 2012-02-15 19:55:37 följande:
    Har varit i kontakt med fertilitetskliniken idag i Novi Ligure, där vi gjorde vår utredning. Fick en del skäll för alla antioxidanter, mighty greens och macapulver jag tagit som STÄRKER immunförsvaret. Jag skulle ha upplyst kliniken i Turin om detta. De hade rekommenderat inofolic, omega 3 och även godkänt bidrottninggelé som jag hade börjat med långt tidigare, inget annat. De sa till mig att inte proppa i mig kosttillskott utan att rådgöra med läkarna innan då det kan äventyra hela behandlingen.

Jag fick också bannor för att jag inte berättat om min spondylos eller fibromyalgi. Hade de vetat det hade de kunnat skriva ut högre dos kortison och potassium (som jag tror är kalium) eller något annat för att sänka immunförsvaret. Känner mig verkligen dum och låg. Man läser för mycket på nätet i sin desperation och försöker att på alla sätt hjälpa naturen på traven, men det kan få motsatt effekt. De personaliserar behandlingen och måste därför få hela bilden klar för sig, vilka tillskott man tar osv.  för att kunna hjälpa till.

Frågade även om vi kunde få göra insemination, och det kunde vi men det skulle vara för dem som att stjäla våra pengar. Vill inte fina embryon fastna efter en IVF/ICSI så är möjligheten att bli gravid genom insemination nästan obefintlig.

Har fått halvtidsjobb i en bröd- och delikatessaffär i Tortona, börjar i morgon. 16-20 mån-fre och 9-13 på lördagar.
    Då får vi in lite cash om vi skulle behöva göra behandlinmgar efter 43, då vi måste betala allt själva.
    Drack min första espresso idag, den var efterlängtad och ikväll ska vi korka upp ett gott Barbera.
    Ska lyda läkarens råd, njuta mer av livet... 
    Tack för ditt bra inlägg, har själv känt mig väldigt förvirrad över vad som gäller med alla kost tillskott och man vill ju som du skriver ta allt som kan hjälpa...

Jag har en sjukdom som gör att jag har förhöjt immunförsvar och ska ta kortison i små doser för att ta ner (bara 5 mg) sedan var jag i dag och köpte bidrottninggele, omega-3 samt folsyra. Har tagit d vitaminer och är lite osöker på om det är bra eller dåligt när man inte vill höja immunförsvaret...? Någon som vet?

Kram på er alla
  • finafina

måste skriva... var hos gyn i går, sprut dag 5 och hade 6 äggblåser på ena äggstocken och vad hon kunde se 2 på andra, hoppas det blir fler till på måndag, då ska jag ha sprutat 9 dagar. Men det är ju inte antal ägg som gäller utan att man får just det där guld ägget som fastnar

Kram på er 

• myran6801

Finfina, det låter väl bra med 6+2 !!!!! Det skulle jag vara mkt nöjd med! Nu håller vi tummarna på guldägg!

• finafina
    myran6801 skrev 2012-02-17 15:49:56 följande:
    Finfina, det låter väl bra med 6+2 !!!!! Det skulle jag vara mkt nöjd med! Nu håller vi tummarna på guldägg!
    Tack Myran.... precis nu får vi hoppas på guld ägg...Hur går det för dig? Är du på väg till CFC snart oxå?
    kram 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF