• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Snart Lycklig ha en skön helg nu i DK har oxå "flytt vardagen" på väg till mitt Sthlm! Jag inboxar dig ang IRAP för har bara Mob nu. Det blir så smetigt m Mob. Men lite kortfattat är det fn light variant vid immunologiska besvär Fast med ditt eget blod som man tar och centrifugerar och får sedan injektoner vid 3 tillfällen under behandlingen,(alltså liknande IL) Passa på och fråga Svend när ni är där han är ganska "duktig" på att prata svenk/dansks så tillomed jag förstår!! :) Tack för att ni finns allihop det betyder så mycket ska ni veta!! För även om jag bara går o väntar på att det ska braka lös (varning för äckel detaljer) har nu hagt som Grovkornig leverpastej typ gammalt svart,brun,rött Crinone pasta i 2,5 dagar nu med mensvärk) Får hoppas att det hår bättre nästa gång! Ps Om mannen ska lämna prov SnartL gå dit i helgen o hämts ett rör o gör det på hotellrummet på Månd morron för dom har inga "lugna" herr rum!! Vi visste intd det när vi kom dit för ÄP så det blev lite stressigt för mannen kan jag säja! Ds Kram på er alla!!

• Snart lycklig

Tack Woo, vet inte om mannen ska lämna ngt prov nu. Dt beror på hur torsdagens prov såg ut. Kom att tänka på vad vår gemensamma f d klinik sagt. Har man fått två embryo tillb kan man blöda ut dt ena o dt andra kan vara kvar. Har du inte fått en riktig mensblödning ännu, då finns dt hopp!!!! Kram.

• finafina

Hej alla hoppas ni mår ok. Skälv är det ok väldigt trött men det är ju inte så konstigt efter en vecka med tidiga flyg och oro. Det känns lite i livmodern å jag hoppas äggen håller på att docka
    Woo håller tummarna har du tagit en ny gravtest? Gjorde di irap på cfc? Glömde fråga efter det när vi var där...

Lycka till på måndag snart lycklig

Mayhe var hittar man infolic???

• woo

Finafina lite kort rolig info dagar efter transfer. 1 embriot/n fortsätter att utväcka från 6-8celler (morula) 2 cellerna fortsätter utväckla sig till blastocyst 3 kläckning börjar 4 fortsätter kläckning ur sitt skal och börjar här fästa sig i livmodern 5 fäster djupare i livmoderslhinnan (implantation) 6 implantation fortsätter 7 implantation klar 8 hcg börjar tränga in i blodomloppet 9 fosterutväckling fortsätter och hcg fortsätter utsöndras 10 samma som 9 11 nu är nivåer av hcg tillräckligt för att ge utslag på gravtest. Kram

• finafina

Tack Woo försöker se det framför mig... så det är två grejer som ska hända dom ska fortsätta att dela sig och fästa i livmoderhinnan... Önskar det var något man kunde göra förutom att bara vänta.., hade dina ägg delat sig mycket innan du fick tillbaka dom? Jag fick tillbaka ett 4 celligt och ett 2 celligt vet inte om dom har mindre samma changs som om dom hade delat sig mer? Någon som vet? Men håller ju tummarna för dom små liven kram

• woo

Var det 4celliga utan fragmentering? Jag fick 2 8 celliga odlade i 3dagar utan fragmentering och med A A samt G1 G1 man brukar igentligen inte börja klassa i A-D klass innan det är en blastocyst men dom var så bra enligt dom. (men vad hjälper det när jag har piss livmoder och sen får man ju ändå inse att kromosom fel vid min ålder är nåt som man får räkna m tyvärr...,

• woo

Dumma Mob visst stycke försvann vissa embrion kan vara lite segare i delningen men 4 på 2dagars odling är jätte bra! :)

• finafina
    woo skrev 2012-02-25 12:22:35 följande:
    Var det 4celliga utan fragmentering? Jag fick 2 8 celliga odlade i 3dagar utan fragmentering och med A A samt G1 G1 man brukar igentligen inte börja klassa i A-D klass innan det är en blastocyst men dom var så bra enligt dom. (men vad hjälper det när jag har piss livmoder och sen får man ju ändå inse att kromosom fel vid min ålder är nåt som man får räkna m tyvärr...,
    oj har inte en anning.... vad är fragmentering? vad är A A samt G1 G1 man brukar igentligen inte börja klassa i A-D ? inser att jag vet för lite måste nog informera mig mer... ?
  • Snart lycklig

Mannens tester som togs i torsdags visade inte på några spermier alls. Sämre än de två sista testerna som åtminstone visade aningar. Vet inte hur jag ska hantera detta. Tiden går ju. Jag vet ju att han fått fram bra tidigare, så jag vill ju tro att dt ska gå nu med. Svårt, då jag inte kan visa honom hur jobbigt jag tycker att dt är. Vill inte pressa o stressa honom. Han mår nog sämre av detta än vad han både säger o visar. Kanske kan jag genomgå behandling och sedan frysa in obefruktade ägg i väntan på att hans blir bra. Om jag får för CFC vill säga. Är dt någon som vet hur stor andel obefruktade som klarar upptining o befruktning? Maryhe, har du några uppg om detta? Jag vet ju att du fryst obefr innan? Annars har vi dt mysigt i Köpenhamn. Kramar t er alla.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF