• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina
    Lully Hill skrev 2012-04-10 16:37:33 följande:
    Ledsen om jag missat din fråga. Jag ska kolla inboxen igen!
    På CFC får man göra IVF tills man fyller 46. De är väldigt generösa med det. Med det menas att bara man hinner börja spray med Synarela samma dag  man fyller så är det ok. I annat fall så finns ju alltid ÄD.

Jag vet inte om Athen tar emot 46 åringar med egna ägg. Har själv tänkt tanken ifall detta går vägen för mig. Då kanske det kan finnas en möjlighet via Dr D att göra ett ytterligare försök innan man fyller 47. Jag har tänkt kolla med honom sen. Sen tror jag det kan finnas någon klinik i Balticum, kanske AVA Riga som gör IVF på äldre. Jag fick också mail ifrån en kvinna som kontaktade via inboxen. Hon var 46 el 47 oc gjorde IVF i USA. Hon ville träffas och jag svarade henne men hon hörde aldrig av sig igen.
    tror ava riga gör ivf på äldre fram till 51... men säkrast är nog att kolla upp det, typ samma i usa och grekland...

• Lully Hill
    finafina skrev 2012-04-10 16:44:51 följande:
    tror ava riga gör ivf på äldre fram till 51... men säkrast är nog att kolla upp det, typ samma i usa och grekland...

Jag vet att de gör ÄD tills man blir 50. Det vore ju toppen om även "vanlig" IVF var ok.
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • woo

Tjejer jag skulle verkligen behöva er hjälp! Eftersom ni är så kunniga skulle först behöva hjälp med att tolka svar på provsvar. TSH 0,5 T-4 13 T-3 4,4 Sedan vill jag ha hjäp med synpunkter om bra rutiner för att ta LH och östradiol. Dom vill att jag bokar möte med dom gör att gå igenom rutiner för hur det ska läggas upp. Så all hjälp mottages för att få nånstans vi alla kan gå på (dropin) vore väl bra?! Vill gärna att dom ska kunna komma igång med denna tjänst snarast inte bara för egen del utan för oss såklart!!! Kram

• myran6801

Woo, viktigt är ju att vi kan få svar på proverna (LH o östradiol) samma dag så att vi kan starta ivf som planerat. Bara lite snabb feedback, sitter i möte
    Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF