• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Cice, välkommen hit. Det är en djungel med alla preparat o behandlingar som säger sig förbättra våra chanser.

• mba12

Jag har fyllt 41 och min mens har varit mycket oregelbundet senaste året från 10-11 dagar till 53 dagar!
    Jag vet inte om det är nån bra ide att börja med Provera för att få i ordning med mensen.
    Jag har fått Provera från min ordinarie Gynekolog men Kerstin från SH sa igår att det är bättre att låta bli och det ska komma normalt!!??!! Vad ska man göra? Jag vet inte ens om när och hur jag ska använda dem?!

Myhran, Finfina jag lyssnat på er och kontaktat Vitanova, nån som har hört nåt från dem.
    Är det nåt man kan göra innan för att vinna tid, typ lämna nåt speciellt prov eller vad som helst.
    Tacksam för all tips och råd i alla område från Provera, Pergotime, prover vad som helst.

Kram tjejer

• linköping68

Usch, vad jobbigt Snart lycklig. Men man får faktiskt deppa ihop och vara superledsen. Iaf tycker jag att man måste det för att sen orka gå vidare. Tänker på dig! Kram.

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2012-04-12 18:56:56 följande:

Idag har varit en än mer ledsam dag. Svårt att hålla tårarna borta. Kändes redan imorse.

Medan jag kämpade och svalde gråten, för att överhuvudtaget klara att vara på jobbet, kom en nära kollega förbi i fm. Vi pratade lite jobb och lite annat. Vi har inte hunnit prata på länge. Vi har många gånger pratat om huruvida man kan leva lycklig om det inte blir några barn, så jag ställer den frågan till henne idag. Hon visste inget om vårt senaste försök och mina tankar. 

Hon svarade att hon är gravid!

Vi har många gånger fantiserat om att få vara gravida och lediga ihop. Hon är 7 år yngre än mig och inte försökt alls länge, så de har inte haft några problem. Bara lite sen i starten.

Jag är jätteglad för hennes skull, men det blev lite jobbigt när jag då berättade att vi gjort ännu ett försök och misslyckats. Sedan kunde jag inte alls hålla mig och började gråta.

Sedan hon gått, bröt jag nästan ihop, gömde mig inne på ett annat kontor och storgrät.

Hon var ändå  varm och förstående och vi har även talats vid på telefon ikväll.

Men......, hon är ändå i den bubbla, den värld, som jag så innerligen vill vara i. Får uppleva precis det som jag längtar så efter. Det blev på ngt sätt ännu mera påtagligt, min sorg och saknad.

Jag har sådan klump i halsen och bara gråter och gråter. Allt känns så meningslöst.

F ö ingen mens, bara lite lite brunt, ingen mensvärk. Varit på akupunktur i em, så hoppas det kommer igång snart. Sörjer vårt "gratis"-försök.

Jag förstår om ni inte tycker att det är så roligt att läsa vad jag skriver.......

Kram

Åh raring! Det är bara att gråta!! Det måste man ju få göra annars blir man ju en sten tillslut!
    Om du bara visste hur många gånger jag varit i samma situation under mina 10 år! Du ska se det blir din tur snart! Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Snart lycklig

Åh, tack kära ni. Ni är så snälla, rara och förstående! Jag vet att jag inte är ensam. Välkommen alla nya! Ingen mens, lite brunt igår och idag, lite menskänningar. Var på akupunktur igår och zonterapi idag f att försöka få igång den, men ännu utan resultat. Rädd att det nu bara ska bli strul, så att vi även missar vårt sista försök hos CFC. Det skulle jagvinteckunna hantera. Kramar. 

• Lully Hill

Snart lycklig kan du maila CFC och berätta problemet. Det kanske kan vara snälla och låta dig göra försöket även om du fyller innan om mensen krånglar. Du kanske slipper oroa dig!

• Snart lycklig

Tack Lully, jag ska nog göra det. Tänkte också gå till gyn mån morgon, kanske kan han se hur det står till. När jag meddelade slutresultatet till CFC i tisdags och berättade att jag inte fått ngt blod eller menskänningar, sa de bara att om det inte kommit ngt efter 14 dgr, så ska jag göra UL/VUL. Jag har verkligen inte tid med ngt som strular!

• Maryhe

Snart lycklig: Fy vad jobbigt. Jag sitter i samma sits. Min mens får INTE bli försenad för då hinner jag fylla 43 och vi får inte längre bidrag från landstinget för våra försök. Jag testade minus i morse och har bokat tid för zonterapi i morgon för att få igång mensen. Men jag känner ,mig helt tom inombords. Orkar inte ens gråta... Det är något som fattas mig. Min kusin fick barn för 4 veckor sedan, naturligt efter 3 IVFer varav den sista slutade med tvillingar som hon förlorade i 5e månaden. Igår  fick  hennes 20 åriga son sitt andra barn med tjej nummer två. Jag är jätteglad för deras skull, men nu vimlar det av bilder på facebook och jag känner hur klumpen i halsen växer...

Vi är så jävla fattiga så vi kommer inte att ha möjlighet att göra privata försök sen om det inte sker något mirakel. Har beställt DHEA för mina sista pengar, hoppas att det gör någon nytta.

• Lully Hill

Ja gå till gyn och kolla! Han kaske kan ta lite prover också. Så du vet hur det ser ut på hormonfronten.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF