• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Myran jag har inte varit där än,ska boka tid för möte men nu undrar jag om jag sagt helt fel prover ???? Är det LH eller FSH? 😱

• myran6801

Oj oj nu blir jag oxå osäker, det står ju i À Beer boken, men Lully har ju skrivit Fsh i presentationen för denna tråd. Lully har såklart vetskap så då är det FSH o östradiol.

• woo

Tack Finafina för en snabbfika det betyder så mycket för bra energi!! 😁😘 men skulle vara kul om vi kan ses snart igen allihop dock kan jag inte säja nån dag än det är ju 90mil... Så jag måste få ihop lite måste ärenden samtidigt som jag kör upp. Kram på er alla! kram

• woo

Oki Myran. Får ringa dom imorgon igen om det är nån som vill och kan följa med för att gå igenom rutinerna med dom ang proverna vore det toppen. Kram på er så länge alla härliga kämpar!

• Maryhe
    woo skrev 2012-04-11 21:23:08 följande:
    Maryhe hur mår du och hur går det?
    jag är trött efter att springa på outlet i en vecka samt jobba och nu plugga och jobba...
    Känner ingenting, inga svullna, tunga, ömma bröst. Inga dragningar i livmodern. Nä inget. Planerar redan för försöket i maj... 
  • woo

Springa runt på outlet låter jobbigt (testade att åka t Ullared en gång inga fler turer dit) Men när har du TD? Har nog missat ifall du talat om det... Jag håller mins tummar ett tag till ialf!! 😘

Svar på tråden 45 år och planerar IVF