• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Tack dt går bra hittills, men jag har bara kommit så långt som till nedreglering m spray. Jag började ju spraya förra söndagen på cd 21 och inväntar nu mens (är på cd 27 idag). Om inte miraklets mirakel skett, men dt är nog ingen chans t dt. Dt är ett mkt mera skräddarsytt protokoll än vad jag är van vid i Sverige o Danmark. Han vill börja med lägre dos o kan sedan ändra dos på vägen, så dt är mer kontroller och dt är ju dt som är dt svåra att få ihop. Om jag fattat allt rätt ska jag de 4 första sprutdagarna ta olika doser varannan dag, lite högre, lite lägre, lite högre osv. Om jag får ihop allt med provtagningar, UL/VUL, resa och allt i rätt tid, blir dt spännande att se om dt ger annat resultat, men också nervöst. Tänk om dt inte alls blir bra......

• myran6801

Snart lycklig, vad spännande att du är igång och dessutom i regi av Dr D och Aten. Har det löst sig med Gyn och VUL? För jag misstänker att vår gemensamma Gyn är långledig. Blir ÄP med morfin eller sövs man hos Dr D?

Låter trevligt att ni setts IRL! Det är så skönt att träffa andra i samma situation som vet vad man går igenom.

Sköt om er! Kram

• Snart lycklig

Myran, jag vill gärna träffa dig oxå!!! Jag vet faktiskt inte hur ÄP går till där, med morfin el sövning. Jag har funderat på dt och har en svag känsla av att jag snappade ngt om sövning, men vet ej. Hoppas inte jag behöver sövas. Dt känns lite överdrivet. Vid sista o andra försöket i Danmark fick jag inte ens morfin!!!! Kram.

• myran6801

Snart lycklig, har oxå för mig att Dr D sa ngt om sövning när jag frågade om Ivf. Men jag är inte heller säker. Vi måste få till en träff snart! Kram

• Snart lycklig

Någon som fått försenad mens efter start med Fertile XX? Tagit den i knappt tre veckor nu, är på cd 28, brukar nästan alltid få mens på cd 26 el 27, ej senare. Ingen mens och helt negativt på test idag (och i förrgår och i onsdags) Dt kan ju också vara min nedreglering med Synarela som kanske spökar. Men vad jag kan komma ihåg fr tidigare nedregleringar så har min mens kommit på ordinarie tid. Ngn m erfarenhet? Jag väntar oxå svar fr Dr D, skickade ett mejl i onsdags. Hoppas dt inte kommer att vara lika svårt att komma i kontakt med honom när jag startat min behandling på allvar, för då blir dt nervöst (nervösare).

• Snart lycklig

Myran, jag har inte fixat ngn gyn för fredag (lör, sön) om dt behövs i nästa vecka. Behöver oxå alla dgr fr o m den 22 juni. Puh....

• myran6801

Snart lycklig, har tyvärr ingen erfarenhet av Fertile xx. Jag själv tog det bara i ett par veckor innan jag bestämde mig för att detoxa fr allt ett tag. Tar bara levaxin just nu. Känns bra efter flera år med diverse hormoner, örter och kosttillskott, you name it!!
    Jobbigt med Gyn, men har du provat Strandkliniken?

• Cice

Hej Snart lycklig{#emotions_dlg.flower}.

Jag har haft  tid haft mens cd 29 aldrig sent eller tidigare.   jag har börjat med fertile xx sedan 78 dagar sedan. Min mens  annorlunda  sen dess.  En  gång blev det sent en dag, och   senaste nu på cd 31.
     Jag har pratat med Dr.D i fredags  om det. det kan variera från person till person.  fertile xx ska reglera vår mens.

kram   

• Snart lycklig

Myran, skönt att sluta med allt utom Levaxin!! Ibland känner jag sådant motstånd till alla tabletter, droppar o pulver som ska intas. De påminner verkligen om den situation som man befinner sig i. Förhoppningsvis hjälper de på kort el lång sikt. Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF