• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero
    Nefernefer skrev 2012-10-28 10:52:24 följande:
    Väldigt intressant artikel. Har du fått något svar från CFC?
    Ja de utför detta. Kallas där livmoder priming.
  • Nefernefer
    callimero skrev 2012-10-28 14:41:50 följande:
    Ja de utför detta. Kallas där livmoder priming.
    Det ska jag tänka på, om jag kommer så långt. Tack! :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Uppåt

hej,

jag har inte varit aktiv i  tråden på länge men följt er andra. jag gjorde ett ivf-försök i somras, men avbröt eftersom ett ägg stack iväg, min gyn vill öka dosen nu, men så har jag läst era historier att det kan vara bra att kanske ta lägre doser under längre tid. jag har fått en telefonkonsultation med Doktor lindenberg på CFC som dock i så fall gör att jag måste skjuta upp mitt nya försök en månad til (tiden ligger lite längre fram i nov).
    hur har ni andra gjort som fått recept här hemma via gyn/doktor? får ni mdicinen här och följer ett behandlingsschema från er egen läkare eller från den i köpenhamn?

• callimero

uppåt - jag har testat både 450 och 375 i dos, märker ingen direkt skillnad.

När jag gått hos CFC har jag fått dos och förslag på preparat från dom. Har dock själv valt att hellre ta Menopur än föreslagna Puregon. Min hemma-gyn skriver recept, jag gör VUL där och gyn eller jag mailar resultat och inväntar vidare instruktioner från CFC. Upllever dock att man får vara rätt mycket på hugget själv då det ibland går väldigt snabbt hos CFC och de kan glömma en del detaljer.

• callimero

Funderar på en sak som jag inte fått något riktigt svar på, ibland har jag tydliga pms-känningar som superömma bröst innan mens och ibland nästan inga känningar i kroppen alls. Undrar vad detta säger om hormonnivåerna i kroppen och om något är mer eller mindre gynnsamt inför ivf?

Tänkte på detta att testa nivåerna för att välja en gynnsam cykel.

• myran6801

Calimero, jag hade tydliga PMS känningar med större ömmande bröst innan mina cykler blev kortare. Jag tror helt klart att det har med ålder och sämre fertilitet att jag inte har det längre. Tuff du är som fortsätter kämpa! Jag håller tummarna för dig vännen!!

• callimero
    myran6801 skrev 2012-11-02 14:16:40 följande:
    Calimero, jag hade tydliga PMS känningar med större ömmande bröst innan mina cykler blev kortare. Jag tror helt klart att det har med ålder och sämre fertilitet att jag inte har det längre. Tuff du är som fortsätter kämpa! Jag håller tummarna för dig vännen!!
    Kanske är så tyvärr. Men det varierar väldigt här från månad till månad och har så varit ett antal år.

Håller tummarna för dig med kära du! Hur går det med ÄD-planerna?
Svar på tråden 45 år och planerar IVF