• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Men Callimero, kanske, kanske....... När tog du sista Pregnylen? Har du tagit stora doser? Kram o jag håller tummarna för att skuggan blir klarare. 

• callimero

Tog den i lördag. 2500 dos.

Jag håller tummarna för att du testade för tidigt!

Någon som vet om Fertile XX säljs i butik i USA? Letar runt då jag ska dit nästa vecka med jobbet. Får beställa på nätet annars, tror jag köpte från Vitalfoodstore sist, eller om det var NativeRemedies. Var har ni andra beställt från om det är någon av er som tagit Fertile XX? Ska shoppa DHEA också.

• callimero

Väldigt sorgligt att det inte höll för woo. Men så länge vi försöker så finns chansen. Saknar också Maryhe!
    Hoppas du får ordning på alla krämpor och obalanser i kroppen Lully, låter riktigt jobbigt det där.

• callimero
    Snart lycklig skrev 2012-09-30 10:03:00 följande:
    Callimero, jag har beställt Fertile XX från samma som du, vitalfoodstore.com, DHEA från dhea.com Hoppas skuggan blivit lite tydligare.
    Ingen skugga i sikte tyvärr, bara samma hånfulla ensamma linje som så många gånger förr. Rynkar på näsan

Jaha, bara att bryta ihop och borsta av knäna för nya strategier. Så länge det finns fina embryon att sätta tillbaka så finns ju chansen. Kanske testa IRAP hos CFC.
  • Snart lycklig

Callimero, vi får krama om varandra!!!! Jag ska tänka så, jättefina embryon, då finns chansen. Min man tycker vi kör på med nytt försök och det är ju en lättnad, då han inte alltid varit så positiv.

Vi får se vad Dr D säger efter slutresultatet (HCG-prov imorgon). Det bruna har fortsatt under helgen, men bara vid toabesök. En gång rött i em, även det vid toabesök. Inte runnit något i trosskyddet, men å andra sidan har jag i stort bott i soffan eller sängen hela helgen, inte rört mig alls.

Jag skulle vilja ha några exakta besked om varför det inte funkar, men det blir nog svårt. Han är ju inte Saida, även om han är en mycket duktig doktor.

Jättekram till dig. Jag vet precis hur du mår. Hjärta

Hoppas det går bättre för dig Linköping!!

• callimero

Ja vi får krama och stötta varandra!

Men så länge det inte är tydligt mens så finns ju lite hopp? Jag håller mina tummar ska du veta.

För dig med Linköping!

Beställde Fertile XX från Native remedies denna gång, tänkte ta leveransen till hotellet i New York men trist om det ej hinner fram innan jag checkar ut.

Ni som gått hos Dr D i Aten, har någon bollat detta med DHEA, Fertile XX, melatonin och Inofolic med honom?
    Känns så svajigt att ständigt vara sin egen doktor.

• Snart lycklig

Ja, det var Dr D som rekommenderade mig att börja med Fertile XX (även om jag redan då hade beställt), han sa också att jag skulle äta DHEA, men sluta vid ägglosnningen innan IVF. Han ville att jag skulle vara "ren". Fertile XX slutade jag någon dag efter jag börjat m sprutorna. Möjligen skulle jag slutat tidigare, men vi stämde aldrig av det.

Han vet också att jag tar Inofolic och Melatonin. Dr D är också förtjust i diverse tillskott.

Visserligen ska jag verkligen igen stämma av med honom om vad som är bra för just mig.

• Snart lycklig

Han tyckte jag skulle äta 50 mg DHEA per dag mellan förra IVF:erna (ej 75 mg). Ska kolla det igen med honom.

• callimero

Intressant att Dr D är positiv till detta. Men sen är det just det, exakt vad är gynnsamt för mig som individ?

Hur är det nu, måste man förlägga undersökningen i Aten till en viss tid i cykeln?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF