• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Sthlmsinnerstad, hur gick det för dig vännen? Jag vet att du passerat testdag med råge. Naturligtvis hoppas jag att det gick bra!

• Lully Hill

Hoppar in och vinkar till er! 
    Jag följer tråden från min mobil även om jag inte syns så ofta! Det är fullt upp med Erik och sällan tid till att surfa runt!
    Jag har dessutom nu kommit hem från en vecka på Gotland. Min pappa gick bort i vintras, då jag var gravid, och eftersom mamma dog för några år sedan har mitt föräldrahem nu bara stått tomt och orört. Vi ville inte ta tag i det då jag var gravid. Vi ville inte riskera något eftersom det är så känslomässigt omtumlande att gå igenom hela sin barndom med alla minnen och all sorg. Nu är det gjort och det var jobbigt men skönt att det är över!

Lycka till alla!

Kram 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Hemliga damen

Snartlycklig- jag håller tummarna för dig och hoppas allt år väl! Och ställ in dig på att alla kan fästa och dela på sig. Det är lite chockartat att få reda på att det är fler än två som växer där inne. Man vill liksom inte tro att det skall bli så...

• Hemliga damen

Oj, blev det konstigt nu.Jag menar man är ju inte alltid så hoppfull och hoppas så innerligt att ett ska fästa och då finns det liksom inte på världskartan att alla insatta fäster/delar på sig. I alla fall tänkte inte naiva jag det.

• Snart lycklig

Sthlmsinnerstad, beklagar att förra försöket inte lyckades f dig, men så bra att du nu har nya planer. Kram.

• Snart lycklig

Hemliga damen, jag förstår precis hur du menar. Inte konstigt alls . Dock tror jag inte mina chanser till flerbarnsgraviditet är så stor. Innan dessa 4 har jag återfört 15 embryon utan ett +. Jag skulle bli såååååå överlycklig om jag lyckas bli gravid med ett. Fler skulle vara jättebonus. har du varit gravid med flera? Kram.

• Hemliga damen

Snart lycklig- fick tre insatta varav två tog sig och ett av dem delade sig. I vecka elva fick vi reda på att de tre stannat av i vecka 9.

• Hemliga damen

Jo det var jättejobbigt med att få ett plus för första gången i sitt liv, med råge och sen antiklimax. Är nog inte färdig med den sorgen, känns som om jag skjuter upp den ifall att det inte bli något barn någonsin. Sthlmsinnerstad- beklagar! Men du är tuff som redan ser framåt!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF