• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • An onym

Callimero, sa din doktor något om att gå från 9 tomma til 10 ägg? Hur förklarar han det? Jag menar ärligt, det ena är ju inte alls bra och det andra strålande!!

Håller jag tummarna.

• linköping68

Det blev en bra födelsedag!!!!

Alla hållna tunmmar var bra Glad
    Tur och retur CFC idag. Ruvar nu på enligt embyologen "ett flott, perfekt ägg, med 4 celler".
    Det var lite tufft att fara fram och tillbaka över dagen, men det var det absolut värt. Nu vänter vila och sängen.

God natt!

• An onym

Snart dags för resa till Köpenhamn och jag undrar om ni har tips på hur fördriva tiden där? Jag skulle helst föredra något att göra på förmiddagen och som är lugnt. Känner till t ex bibliotek så jag kan sitta och läsa? Eller andra stillsamma tips tas tacksamt emot. Tycker det är trist att bara sitta på cafeer för att få timmar att gå.

Vad gör ni när ni är där?

• woo

Gud vad underbart att smyga in här på morgonen och se att detta håller på att bli en riktig hönsgård!!! :)) Linköping härligt så glad för din skull!! Snartlycklig skriver även här lycka till idag! Callimero dina små borde acceptera andrahandskontrakt nu i dagarna! ;) Anonym har tyvärr inget bra tidsfördriv att rekommendera brukar själv alltid komma på minuten dit. Men önskar dig lycka till idag! Sköt om er allihop! 💗

• Snart lycklig

Tack Woo, ha ha, vad roligt du skriver. Tack för lycka till. Ska till kliniken 13:00, men tror inte ET blir förrän 15:00. Dr D har inte hört av sig i alla fall o kl är 09:13 här. Jag vet att de tittar på dem på morgonen. Igår kikade de inte alls på dem, så vi får se hur dt går. Hoppas riktigt bra! Kram.

• callimero
    An onym skrev 2012-09-19 22:38:09 följande:
    Callimero, sa din doktor något om att gå från 9 tomma til 10 ägg? Hur förklarar han det? Jag menar ärligt, det ena är ju inte alls bra och det andra strålande!!

Håller jag tummarna.
    Jag har dessvärre aldrig haft 10 ägg, däremot har avverkat över 10 ivf.
  • callimero

Dubbelgrattis säger jag då till dig Linköping! Skrattande Härligt!

Gissar du är på ET nu snart lycklig - inväntar rapport!

An onym, jag brukar flyga dit till och från utan att hinna mellanlanda i stan.
    Annars är Nyhavn mysigt vid vattnet. Området kring CFC är ganska trist, finns lite roliga inrednings- och klädbutiker och mer hippa områden längre bort i Norrebro annars.

• Cice
    linköping68 skrev 2012-09-19 22:46:16 följande:
    Det blev en bra födelsedag!!!!

Alla hållna tunmmar var bra Glad
    Tur och retur CFC idag. Ruvar nu på enligt embyologen "ett flott, perfekt ägg, med 4 celler".
    Det var lite tufft att fara fram och tillbaka över dagen, men det var det absolut värt. Nu vänter vila och sängen.

God natt!
    Linköping68  {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål,    

Callimero  {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål

Snart Lycklig{#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål 

Stor grattis kram till er kära vänner...Solig.
    Jag håller tummar  ...

Svar på tråden 45 år och planerar IVF