• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Snart lycklig, stämmer det är CJ jag går hos. Har ju som du gått hos SO men kände att CJ har bättre koll och är van med äd. Du får såklart fråga vad du vill så hör av dig bara när du känner för det. Kram

• Cice

Myran6801

Jag håller tummar för dig . Jag hoppas att allt går bra och du får en underbart Baby.....

Förresten vad innebär öppet donator ?  

Stor kram         

• myran6801

Öppen donator innebär att barnet kan söka upp donatorn när det fyller 18 år om han/hon vill.

• myran6801

Snart lycklig, glömde svara men jo kliniken säger sig ha en matchande donator så det är inget problem. Jag är ju redan igång med min förberedelse med hormoner och sånt.

• callimero
    myran6801 skrev 2012-11-03 14:50:42 följande:
    Calimero, jag tar Desolette, men det är väl inte mini-piller? Jepp gör vul hos vår gemensamma Gyn. Känns tryggt då de är vana vid ÄD. Svåra beslut du har att tampas med vännen.

Konstigt det där. Kan det bero på åldern att man får småblödningar? Jag åt Neovletta innan flertalet ivf som en form av nedreglering men hade inga problem förrän nu de sista gångerna då jag blödde konstant i 2 v och fick väldigt försenad mens efter slut med piller. Hoppas det rättar till sig Myran och att du får svar av gyn. Tycker också det känns bra med en gyn som dels inte häver ur sig en massa åldersrelaterade åsikter och som är van vid ÄD och IVF.
    Snart lycklig skrev 2012-11-04 09:19:25 följande:
    Förresten, jag tror det är progesteronet som gör brösten ömma.
    Ja med tanke på hur det känns när man tar vagiatorerna så kan det stämma.

• callimero
    Snart lycklig skrev 2012-11-04 09:12:21 följande:
    Callimero, med priming, menar du implantationssnitt? Jag har frågat Dr D om han kan göra det och det kan han. 
    Något ditåt, mer beskrivet som att de petar på livmoderslemhinnan med en katater.

Har bestämt oss för att testa det hos CFC. Så det blir förhoppningsvis ett försök nästa cykel. Hoppas få tag på Inofolic och ta det innan nu.
  • myran6801

Calimero, bra att du kör ett försök nu! Ingen idé att vänta i vår ålder Lycka till!!!

• Snart lycklig

Intrauterine injection of human chorionic gonadotropin before embryo transfer significantly improves the implantation and pregnancy rates in in vitro fertilization/intracytoplasmic sperm injection: a prospective randomized study.

Mansour R, Tawab N, Kamal O, El-Faissal Y, Serour A, Aboulghar M, Serour G.

Source

The Egyptian IVF-ET Center, Cairo, Egypt. [email protected]

Abstract OBJECTIVE:

To investigate the value of intrauterine injection of human chorionic gonadotropin (hCG) before embryo transfer (ET).

DESIGN:

Prospective randomized study.

SETTING:

The Egyptian IVF-ET Center.

PATIENT(S):

Infertility patients younger than 40 years undergoing their first in vitro fertilization/intracytoplasmic sperm injection (IVF-ICSI).

INTERVENTION(S):

The study group (n = 167) received either 100 IU of hCG (n = 83), or 200 IU of hCG (n = 84) via intrauterine administration before ET. The control group (n = 93) underwent ET without hCG. After the interim analysis, the modified study group (n = 107) received intrauterine injection of 500 IU of hCG, and the control group (n = 105) underwent ET without hCG.

MAIN OUTCOME MEASURE(S):

Clinical pregnancy rate (PR) and implantation rate (IR).

RESULT(S):

The IR and PR were statistically significantly higher in the 500 hCG group (41.6% and 75%, respectively) as compared with the control group (29.5% and 60%, respectively). The IR and PR were 26.6% and 54% in the 100 hCG group, 28.3% and 57% in the 200 IU hCG group, and 29.4% and 60% in the control group, respectively, with no statistically significant difference.

CONCLUSION(S):

Intrauterine injection of 500 IU of hCG before ET statistically significantly improved the implantation and pregnancy rates in IVF/ICSI. CLINICAL TRIALS.GOV NUMBER: NCT 01030393.

Copyright © 2011 American Society for Reproductive Medicine. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.

Comment in Interim analysis in clinical trials. [Fertil Steril. 2012]

Interim analysis in clinical trials.Su HC, Sammel MD. Fertil Steril. 2012 Mar; 97(3):e9; author reply e10. Epub 2012 Jan 29.

PMID:

22047664

[PubMed - indexed for MEDLINE]

• Snart lycklig
    Inte så fint inlagt, men intressant. (Länken jag skickade i första inlägget leder inte till samma som jag klippte in i andra inlägget.)
Svar på tråden 45 år och planerar IVF