• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    linköping68 skrev 2011-10-26 14:59:01 följande:

EGO: var till en dietist idag för att få berättat för mig varför jag gått upp 7 kilo under ca 5 månader, trots att jag nästan bara ätit Cambridge till frukost och lunch och GI till kvällen. Dietisten hade inga svar och kunde inga råd ge mig mer än att kämpa på fast med mat istället. Skippa pulvren, och det gör jag nu!

Eller så heter det "kvinna med volanger". Det låter fint tycker jag. Jag vet inte hur de resonerar men deras princip är ju att så länge en kvinna menstruerar så finns en möjlighet att hon blir med barn. Dessutom har jag sett "kvinnor med volanger"  i väntrummet. Förhoppningsvis är det inget problem.  

Att du gått upp kan ju faktiskt bero på att du ätit för lite konstigt nog. Ämnesomsättningen går på sparlåga. 
    Nej riktig och naturlig mat är det bästa. Och så lagom med motion. Bra natuliga fetter är inte farligt och vi skall inte äta så mycket snabba kolhydrater. Det tror jag på. Det är bra för alla, med eller utan volanger  
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • linköping68

Lully: skrattade högt när jag läste ditt kommentar "kvinna med volanger" Skrattande Nu har jag 2 nya bra ord att använda

Låter lite lovande med att du sett kvinnor med volanger i väntrummet. Jodå, punktlig mens varje månad har jag så då borde de kanske ge mig ett försök iaf. Sen har jag inte testat med ÄL stickor så mensen kanske bara är på "låtsas"

• Lully Hill

Tveka inte att kontakta dem. Det är dumt att kräva att du ska gå ned. Sund viktnedgång tar tid. Pg a ålder har du inte så mycket tid. De borde låta dig få försöka nu inte om ett år. Kvinnans ägg åldras kvickt över 40. Använd det som argument. Men som sagt. Jag tror inte de stoppar dig. Maila dem i morgon.

• linköping68

Zinfandel: Skrattande ha ha ha, listan kanske blir lång på nya bra ord!
    Lully: kommer definitivt att argumentera för att få prova, och göra det nu, inom kort!!! Väger faktiskt bara 7 kg mer än när jag blev gravid med dottern naturligt.  

• Zinfandel

Linköping: du verkar äta sunt så det är nog bara mer motion kvar. Ät hellre ofta (var 3:e tim) så hinner man inte bli så hungrig. Se till att alltid har nåt litet ätbart tillhands (frukt, nötter, smoothie osv) om hungern slår in. Ät mycket grönsaker, ägg & fisk. Drick mycket vatten. Försök dra ner på spannmål (bröd & pasta), socker (läsk, juice, kakor, godis, glass) och färdigmat (all!). Ät långsamt. Och gå, gå, gå.... Frisk luft & solljus mår vi mycket bra av Solig
    Tänk bebisen som målbild varje gång du blir sugen!

• Lully Hill

Är det någon som har koll på det här när embryot fäster (försöker fästa9 i livmodern. När sker det efter ET egentligen? 

• Lully Hill

Tack Zin! Om man gör 5 dagars blastoodling borde fästet ske tämligen direkt då?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF