• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Lullu Hill, hur har det gått för dig? Har du varit på ET? Tittade efter dig på CFC men tror inte jag såg dig där.
    Kram kram{#emotions_dlg.flower}

• Lully Hill

Hej alla!
    Jorå, jag fick åka till DK idag!!!'
     Ingen ringde innan 9 i morse vilket betydde att det fanns minst ett pyre där nere som väntade på sin mamma

Jag hade två stycken befruktade ägg. En 10 poängare som de sa och en nivån under men 4 celligt. Tydligen 4 celliga som ger flest graviditeter sa de. Jag blev jätteglad och nu ruvar jag på båda två!
    Men jag har dock hört detta förut! Jag brukar ha bra ägg och ändå har det ju aldrig funkat, så vad hjälper det.
    Men jag blev dock jätteöverraskad för enligt min ålder så bör ju inte kvaliteten vara så bra. Undrar om det är 7 keto, D-vitamin, Rosenrot, Folsyran som jag ätit. eller kanske Fertile XX.

Jag kom till kliniken vid 11.45, hade ni hunnit gå då Myran o Kalimero?
    Jag tog planet 14.15 hem igen.

I helgen ligger jag bara på soffan och äter praliner, vågar varken nysa eller hosta

Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Lully Hill, grattis det är ju helt fantastiskt! Vilket kanonresultat! Vi åkte från kliniken vid halv helva och tog planet hem 13.10. Njut nu av soffläge och ruvstatus! Kram

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-10-21 20:32:58 följande:
    Lully Hill, grattis det är ju helt fantastiskt! Vilket kanonresultat! Vi åkte från kliniken vid halv helva och tog planet hem 13.10. Njut nu av soffläge och ruvstatus! Kram
    Tack vännen! Synd att vi inte sågs!
    Lycka till du med och ta det nu riktigt riktigt lugnt du också!
    Kram
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-21 08:35:27 följande:
    Lycka till tjejer idag!! SkrattandeSolig
    Kram vännen!
  • myran6801

Lully Hill, ja jätte synd att vi inte sågs det hade varit kul. De tittade lite på mig o Kalimero när vi hejade o pratade i receptionen. De undrade väl vad det var för gruppresa fr Sverige....ha ha!
    Bor du i Stockholm?

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-10-21 20:46:12 följande:
    Lully Hill, ja jätte synd att vi inte sågs det hade varit kul. De tittade lite på mig o Kalimero när vi hejade o pratade i receptionen. De undrade väl vad det var för gruppresa fr Sverige....ha ha!
    Bor du i Stockholm?
    Ja hehe, det är helt klart en Nordisk klinik, när jag kom var det norrmän där ett par stycken!! 
    Jisses vilken ruljans det är, allt går väldigt fort! Men de är superrara!! Jag fick en lyckoklapp på rumpan och så skrattade de och sa att om det blir tvillingar får jag inte komma och lämna tillbaka en. 
    Det känns så skönt, för när man är 45 år så är man ju  van att "skämmas" i Sverige för att man håller på med det här. Det är så befriande att de inte nämner min ålder och jag behandlas som alla andra. När ajgjag tar upp ålder säger de bara.  Äsch du är inte gammal! Det är så skönt!

Ja jag bor i Stockholm!!
  • myran6801

Ja jag håller med inget tjat om ålder, såååå skönt!!! Det går snabbt men det kändes inte obehagligt o slarvigt vilket jag var rädd för innan. Jag bor oxå i Stockholm. Vilken/Vilka kliniker har du gått på i Stockholm?

• Lully Hill
    linköping68 skrev 2011-10-20 21:19:46 följande:
    Hmm, behöver lite stöd tror jag Obestämd
    Har fått lite kalla fötter ang att vända mig till CFC..... Det verkar så rörigt och stressigt och att man nästan måste bestämma sin egen dos medicin osv. Är ju en gröngöling i IVF sammanhang då vi bara gjort 1 försök. Kanske borde jag göra något mer försök som är lite mer styrt av läkarna..... eller inte. Usch vad jag velar. Blä för mig själv när jag känner så här. 
    Nejnej, inte tappa sugen nu vännen!
    Jag har följt CFCs ordinationer till punkt och pricka! Inte gjort något eget förutom immunterapin och det är ju valfritt. Fort går det på kliniken men ställer du frågor får du svar. Språket är lite svårt men jag har vant mig och jag pratar engelska i telefonen. De är vana med engelskan så det är inget kontstigt!!
    Jag är såååå glad att jag fick komma dit så du skall absolut inte oroa dig!! Det finns INGEN anledning till det!!
    Och du, VI finns ju här!!! Dina erfarna vänner!! Vi hjälper dig om du undrar över något!
    Upp med hakan nu, om du inte försöker så blir det inga barn gjorda. Och du tiden tickar så tveka inte.

Storkram!
Svar på tråden 45 år och planerar IVF