• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • linköping68

Myran och Kalimero: lite vin gör nog varken till eller från. Det jag har fått höra från en BM är att man ska passa sig för såna magsjukepiller vad de nu heter.
    När jag, ovetandes, var gravid med min dotter var vi på resa till Kina. Drack lite vin varje dag till maten på den resan, men det sa BM inte var någon fara då det var så tidigt. Men att jag var magsjuk och åt sådana tabletter under ca 5 dagar var värre. Jag var tvungen att redogöra för exakt hur många jag tagit. Det var lite läskigt. 

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-10-24 15:02:57 följande:
    Samma här, jag tror jag slänger alla förhållningsregler åt fanders just nu. Ja, lite ivarjefall. Det är säkert bra med lite avslappnande och cirkulationsfrämjande. Jag vill också vara som alla andra -  ha ett fungerande kärleksliv, äta goda middagar med dito vin och så vips bli gravid! Haha, vilket önsketänkande....
    SkrattandeSoligSkål
  • Lully Hill

Jag vill också dricka vin och helst kaffe! en jag vågar inte. Jag ruvar och denna gång skall jagsköta mig till punkt och pricka!! Jag har fubbat förut

Linköping; Helt rätt! Du kommer inte bli besviken!

Ps.
    Ang min "allergireaktion" i lördags då jag ätit juice och bröd svarar min immundoktor så här:
    Thank you for the update on your treatment.
    Not to worry about this throat pain. May be is a good sign.
    Don't forget that we tried to bring your body close to pregnancy state and is very common for pregnant women to have these type of symptoms. I think this indicates that your body is at a good state. Lets see...

Tjoho!!

Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

Aha Lully, tja jag har varit benhård under alla 12 IVF men inte sjutton hjälpte det. Men det är lite skillnad då man vet det finns ett litet embryo eller fler därinne som kan fästa. Nu de första dagarna efter inseminationen känns det lite annorlunda. Kanske jag blir manisk ju närmare BIM jag kommer.

Ang halsont så får jag ofta det när jag blir sjuk. Mer än snuva. Kom på att jag ofta fått det i slutet av ruvandet när jag ätit Pred så det kan nog bero på att immunförsvaret trycks ner?

• finafina

Tänker på er alla ruvare, och hoppas det går bra Glad 
    om lite mindre än en månad så ska jag göra mitt ivf nr 3.
    Men innan dess åker jag och mannen på lite väl behövd semester,
    Vi åker denna vecka till värmen ska bli sååå skönt....
    och då tänker jag dricka både kaffe och vin....
    ska inte börjat spruta på minst 3 veckor ...visst är det väl ok att få njuta och slappna av då...

kram på er 

• Lully Hill
    callimero skrev 2011-10-24 17:04:03 följande:
    Aha Lully, tja jag har varit benhård under alla 12 IVF men inte sjutton hjälpte det. Men det är lite skillnad då man vet det finns ett litet embryo eller fler därinne som kan fästa. Nu de första dagarna efter inseminationen känns det lite annorlunda. Kanske jag blir manisk ju närmare BIM jag kommer.

Ang halsont så får jag ofta det när jag blir sjuk. Mer än snuva. Kom på att jag ofta fått det i slutet av ruvandet när jag ätit Pred så det kan nog bero på att immunförsvaret trycks ner?

Förlåt ville inte ge er dåligt samvete. jag skulle faktiskt också kunna våga ta lite vin. Jag vet till och med en gynekolog som sa att ett glas vin är bra för blodcirkulationen i livmodern om man vill bli gravid!! Så njut ni! Jag kanske tar lite i helgen jag med.

Jo, jag gjorde min Hysteroskopi i Köpenhamn, hos Claus Christoffersen. Samma våningsplan som CFC, så det var praktiskt.

Tack Criss och Finafina! Ha det så gott på semestern, Fina!!

Lully

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Sissan

Lully hur gick det till när du gjorde din Hysteroskopi och varför gör ,man detta?? ( Nyfiken) hoppas oki
    finafina såklart du sk anjuta, tror de e kanon med en välbeövlig semester att komma bort lite inna och fundera på annat om man nu kan,, njuta lite i alla fall 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF