• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero
    Sissan skrev 2011-10-22 11:32:55 följande:
    Håller tummarna för er Danmarkstjejer;)))
    Skrattande
  • Lully Hill
    callimero skrev 2011-10-22 12:06:01 följande:
    Bra Lully, vila nu och njut av dina praliner!
    Ta det lugnt du med!

Tack Sissan! Vi behöver alla tummar vi kan få!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero
    Lully Hill skrev 2011-10-23 21:54:28 följande:
    Ta det lugnt du med!

Tack Sissan! Vi behöver alla tummar vi kan få!
    Ja, "bara" att vänta nu. Det är lite jobbigt att inte ens veta om något ägg träffat spermierna ens. Vid IVF vet jag ivarjefall att befruktning skett. Men det var bättre än inget alls.
  • myran6801

Kalimero, håller med! Jag hatar att inte veta och att vänta! Tar du proggisar? Jag tar morgon o kväll. I övrigt känner jag ingenting, men det är ju inte så oväntat.....

• callimero
    myran6801 skrev 2011-10-24 12:05:38 följande:
    Kalimero, håller med! Jag hatar att inte veta och att vänta! Tar du proggisar? Jag tar morgon o kväll. I övrigt känner jag ingenting, men det är ju inte så oväntat.....
    Jag ska börja ta en till natten med start från i kväll. Nej, det är stört omöjligt att känna något. Jag glömde helt av mig och tog ett glas vin igår. Men det kan inte spela någon roll för hur ägg och simmare eventuellt samsas i dagsläget.
  • myran6801

Jag har oxå syndat med lite vin i helgen. Men jag har levt så onormalt ordentligt alla andra gånger så nu struntar jag i det för det hjälpte ju uppenbarligen inte ett dugg!!!

• linköping68

Tack för stöd Lully, Myran och Kalimero!!!! Ni har fått mig att tänka ett varv till och faktiskt ge CFC en chans. så fort mannen kommer hem från kurs utomlands så ringer jag dem och pratar och bokar tid. Men jag kommer troligen att ösa frågor, funderingar och oro över er sen....

Är iaf igång och äter Inofolic så kanske har vi tur innan vi får tid till CFC. Mirakel sker ju faktiskt ibland Drömmer    

• callimero
    myran6801 skrev 2011-10-24 14:38:21 följande:
    Jag har oxå syndat med lite vin i helgen. Men jag har levt så onormalt ordentligt alla andra gånger så nu struntar jag i det för det hjälpte ju uppenbarligen inte ett dugg!!!
    Samma här, jag tror jag slänger alla förhållningsregler åt fanders just nu. Ja, lite ivarjefall. Det är säkert bra med lite avslappnande och cirkulationsfrämjande. Jag vill också vara som alla andra -  ha ett fungerande kärleksliv, äta goda middagar med dito vin och så vips bli gravid! Haha, vilket önsketänkande....
  • callimero

Linköping - det är rätta takter. Tuta och kör!

Lully - gjorde du din hysteroskopi i Köpenhamn?

• myran6801

Kalimero, må vara önsketänkande men jag tycker vi är värda det!!!! Har vi inte bevisat nog att vi verkligen önskar bli gravida o gör allt för det!!! Nu måste vi gå leva lite också!!! Vi kör på det tycker jag!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF