• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig
    Kvinna72 skrev 2013-09-30 14:42:52 följande:
    Hej, en liten snabb fråga: vart köper ni q10 ubiquinol? Jag har hört så mycket gott om det och vill gärna testa. hur mycket tog ni?

Kram  

www.swansonvitamins.com

Jag tar 4 tabletter per dag jämna datum och 3 tabletter udda datum. Varje tablett är på 200 mg. Denna gång hade jag tydligen valt UPS och då behövde jag inte betala något extra vid uthämtning. Det gjorde jag den första gången jag beställde, ca 200-350:- på postutlämningen. Frakten var den samma båda gångerna. Jag hade fått ett rabatterbjudande, det framgår nedan.

Item

Status

Qty

Price Each

Total

Max-Str 100% Pure & Natural   Ubiquinol
      200 mg 30 Sgels
      Item #: SWU460

In Stock

15

$19.99

$299.85

Subtotal:

$299.85

Discount:

$20.00

Coupon/Gift Certificates:

$.00

Standard Shipping:

$.00

Additional Shipping:

$34.06

ORDER TOTAL:

$313.91

• Snart lycklig
    Blingbling skrev 2013-09-30 16:04:21 följande:
    En liten fråga till er här inne som är IVF-experter. Får man själv välja hur många ägg man vill återföra eller beslutar läkaren det?

Läkaren i första hand, men i samråd med er. Beror på ålder, tidigare resultat, policy etc etc. Det beror nog också på hur mycket ni står på er (om ni nu önskar att återföra fler än ett).
  • Kvinna72
    Snart lycklig skrev 2013-09-30 16:27:06 följande:

www.swansonvitamins.com

Jag tar 4 tabletter per dag jämna datum och 3 tabletter udda datum. Varje tablett är på 200 mg. Denna gång hade jag tydligen valt UPS och då behövde jag inte betala något extra vid uthämtning. Det gjorde jag den första gången jag beställde, ca 200-350:- på postutlämningen. Frakten var den samma båda gångerna. Jag hade fått ett rabatterbjudande, det framgår nedan.

Item

Status

Qty

Price Each

Total

Max-Str 100% Pure & Natural   Ubiquinol
      200 mg 30 Sgels
      Item #: SWU460

In Stock

15

$19.99

$299.85

Subtotal:

$299.85

Discount:

$20.00

Coupon/Gift Certificates:

$.00

Standard Shipping:

$.00

Additional Shipping:

$34.06

ORDER TOTAL:

$313.91

Hej och tusen tack, jag förstår : )
  • Snart lycklig

Nu måste jag ta tillbaka att det inte blev någon extra kostnad för UPS (som jag bara råkade välja). Tyckte onekligen att det var konstigt, men idag när jag kom hem fick jag en överraskning på 784 kr!!!! Det var inte bra för min plånbok i denna dyra cirkus. Det hade jag kunnat vara utan. Kolla alltså noggrant vad ni väljer för fraktsätt.

Dessutom hade jag bara angett min hemadress och de besökte mig naturligtvis på dagtid (när jag satt på flyget till Aten för drygt en vecka sedan). Vi hämtade alltså också paketet själva i Järfälla en kväll.   

• Blingbling
    Snart lycklig skrev 2013-09-30 16:29:48 följande:
    Läkaren i första hand, men i samråd med er. Beror på ålder, tidigare resultat, policy etc etc. Det beror nog också på hur mycket ni står på er (om ni nu önskar att återföra fler än ett).

Tack snälla för snabbt svar
  • Damsell2
    Uppåt skrev 2013-09-30 11:01:17 följande:
    Damsell2: Välkommen hit! Hoppas ok att fråga: om du var 41 år 2009 måste du ju nästan vara för gammal nu för att få göra ivf i SVerige. Eller hur har du lyckats med att få göra det? Tar gärna emot tips är själv i din ålder nämligen.
    Och lycka till nu med ruvningen!

Tack så mycket! 
    Det beror på att det är syskonförsök. Det har ju bevisligen fungerat en gång för oss och vi är nu inne i patientregistret.
    Det finns ju egentligen inte någon riktig åldersgräs i socialstyrelsens föreskrifter utan det är en bedömningsfråga för läkarna och var praxis ligger. Vi har helt enkelt haft mycket bra resultat i form av befruktade dugliga embryon.  Läkaren har sagt något i stil med  "Än så länge har vi kunnat motivera för socialstyrelsen varför vi behandlar er, men om inte denna lyckas så blir det svårt att fortsätta." 

Dock har vi gjort 5 IVFer sedan vår dotter föddes utan att lyckas få till en bebis. Så.... Nära skjuter ingen hare.  Jag tror att en stor bidragande faktor till att det inte har fungerat för oss är att jag har drabbats av influensa, magåkommor och kraftiga förkylningar  i samband med embryoåterföringarna. Ja, så är det väl om man har ett litet barn på dagis. 
  • Uppåt

Damsell2: tack för information, vad har du för värden då, typ AMH? Jag har redan ett barn som kommit på naturlig väg, har provat ivf två gånger för något år sedan, första gången slutade i hemmaförsök eftersom det blev så få folliklar, andra gången fem folliklar men bara ett befruktat och inget +. VAlde att lägga av sen eftersom det var rätt krångligt med resor till Danmark. Blev besviken eftersom jag trots allt trott att vi skulle kunna fryst några. Men skulle altså var tvungen att börja om med allt. Nu kan jag ångra att jag inte i alla fall provade en eller två gånger till. Dessutom hade det antagligen varit möjligt i Sverige i Falun som har 44-årsgräns.

• Katt12

Har just fått bekräftat att jag misslyckats igen, IVF nr 6. Visste att det med största sannolikhet skulle bli så, eftersom de flesta äggen hade släppt i förväg denna gång, men har varit så öm i brösten de senaste dagarna så jag hade nästan börjat hoppas. Brukar inte få så mkt biverkningar av progesteronet, men tydligen var det bara det i alla fall:( Ledsen... Och uppgiven.

• Lavinen
    Katt12 skrev 2013-10-01 12:30:20 följande:
    Har just fått bekräftat att jag misslyckats igen, IVF nr 6. Visste att det med största sannolikhet skulle bli så, eftersom de flesta äggen hade släppt i förväg denna gång, men har varit så öm i brösten de senaste dagarna så jag hade nästan börjat hoppas. Brukar inte få så mkt biverkningar av progesteronet, men tydligen var det bara det i alla fall:( Ledsen... Och uppgiven.
    Åh så ledsamt, Katt :( 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF