• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Okej, vad bra. Jag äter Progynon och det verkar som jag ska fortsätta med det. Usch, jobbigt att ta beslut om Fructus Femina. man vill ju göra allt som är bra och inget som är skadligt. Puuuhhh....

• Maryhe

Hemkommem från VUL. Efter 4 sprutdagar har 20 folliklar av de 23 växt på sig och livmoderslemhinnan var 9 mm. Väntar nu på att läkaren från Promea ska ringa upp och berätta vilken dos och vilket/vilka preparat jag ska spruta med 2 dagar framöver.

• Lully Hill
    Maryhe skrev 2012-01-23 14:40:55 följande:
    Hemkommem från VUL. Efter 4 sprutdagar har 20 folliklar av de 23 växt på sig och livmoderslemhinnan var 9 mm. Väntar nu på att läkaren från Promea ska ringa upp och berätta vilken dos och vilket/vilka preparat jag ska spruta med 2 dagar framöver.
    Toppen! Helt rätt att de behandlar dig med svag dos!!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • woo

Hej tjejer.

Har idag varit hos och kan väl säja att det blev INTE som jag tänkt mig på nåt sätt.....Gråter
    Han var jätte trevlig och verkar verkligen kunna sin sak,vi pratde lite bakrund ang behandlingar resulutat m.m.
    Så var det dax för att gå in i undersökningsrummet.....
    Han frågade direkt efter vanliga rutin prover (Klamydia osv) har dom pratat med dig ang dina Myom uppe i Sthlm?
    Näää va då vad menar du,det enda som är sagt om mitt Myom när jag var på Mamamia var att jag antagligen skulle ha lite svårare att bli gravid men det skulle inte vara något stort problem.
    På min förra klinik har dom ALDRIG sagt något nämnt något så det ska nog inte vara nåt (säjer jag)
    Gyn säjer -det skulle jag kalla några STORA problem hur kan dom ha tilltåtit dig att ens få göra den sista behandlingen och det är 4,5mån sedan...

Han blev väldigt upprörd jag fattade ingenting jag har inte hämtat mig än från chocken jag har ca 6-7 stora Myom varav den ena på 2,4cm sitter så illa och buktar ner i livmodernsmitt sen har jag 6-7 st som är mellan 3,5-4cm!!!
    Inte konstigt att INGET kan fästa där oavsätt om jag skulle göra ÄD O INTE konstigt att man har mens som om jag skulle ha slaktakt 1 hel häst varje g!!!

Försökte klä på mig utan att börja storgråta han gick in på sitt kontor och bad mig komma in när jag var klar.
    När jag väl kom in där bad han om nrt till min förra klinik jag tog fram det men kunde inte se siffrorna där brast det han fick ta telefonen och ringde upp dom men jag var tvungen att rusa ut på toan för jag storgrät.
    När jag kom tillbaka hade han fortfarande inte kommit fram (jag har ju bara det nr som vi patcienter har)
    Men han ringde vidare cart vet jag inte och sa med arg ton -vad är nr till Sthlm och inte växeltelefonen.
    Han fick nåt nr som han ringde pratade in på någon av mina förra behandlande läkares telefonsvarare att dom skulle RINGA UPP HONOM OMG!

Det är INTE ok att dom inte talat om för mig att det INTE är mina ägg och min ålder som var den största och kanske enda andledningen att det inte blev nåt nu sista gången utan ALLA mina Myom som gör att det inte kan fästa nåt där o om det skulle fästa så är missfallsrisken ung 100% med hur dom sitter och hur stora dom är.
    Jag frågade om det går att ta bort dom NEJ inte som dom sitter och jag får tydligen vänta mig ta bort hela livmodern inom 1år..
    Om dom skulle kunnats ta bort tar det ca 1års läkning och det har jag inte råd med ialf tidsmässigt hade dom vart mycket mindre så hade man kunnat ta bort dom då blir det ju bara liten ärrvävnad men tyvärr inte som det är nu...

Jag är i nuläget helt knäckt söndergråten jag hade förvisso bara 1 dålig äggledare kvar men nu ska man alltså börja landa i att behöva ta bort hela jävla paketet av hälsoskäl!
    Men han är bra duktig saklig kunnig och han ville jag skulle ringa Svend för en 2a åsikt och skulle dom säja ja så ska han hjälpa mig på alla sätt han kan.
    Så oavsätt att jag idag fått en sådan smäll kan jag vekligen varmt rekommendera honom!!

Pratat med Svend han ringde upp mig och som han sa att han har det djupaste förtroende på Jespers utlåtande han känner honom sedan många många år tillbaka.
    Jag berättade att det inte är Jesper jag tvivlar på utan att han ville för min skull att han skulle komma med en 2a åsikt.
    På Fred har dom sin expert just på Myom där så har jag en tid.
    Hjärnan säjer att jag kommer få exakt samma svar (CFC säjer inte NEJ om det verkligen inte finns nån chans enligt Jesper för det är en industri Fertilitetsvärldern)
    Så nu kan jag bara be hoppas att det mot förmodan skulle finnas nån chans om så 1 på miljarder att det kan funka för jag komme ta den!
    Ska jag ändå bli av med allt så vill jag ändå känna att jag hann göra allt i kampen att försöka få barn.

Ber om ursäkt ifall mitt inlägg är luddigt och svårt att förstå men det går runt i hjärnkontoret..

• myran6801

Woo, jag är i chock efter att ha läst ditt inlägg. Det är för jäkligt hur dåligt klinikerna tar hand om oss. Vilken klinik har du gått på? Försök nu landa i det här och din nya Gyn verkar ju helt fantastisk! Stor stor kram

• Snart lycklig

Jag är också i chock. Tårarna har runnit på mig.... Jag vet oxå precis vilken klinik och vilken huvudläkare du hade där. Samma som oss. Jag blir oerhört förbannad. Jag anser att de borde kolla oss äldre extra noga, då våra chanser är mindre, men det verkar som de skiter i oss!!! Ge inte upp. Skönt att du har en tid hos CFC. Varma kramar till dig! 

• Lully Hill

Åh Woo kära du! Jag är så ledsen med dig! Jag förstår att du är chockad nu. Men som mMyan säger försök att landa i detta nu. På fredag har du tid hos CFC och vi får se vad de säger. Slå inte bort ev chans med att ta bort myomen pg a du inte har tiden. Prata med CFC. Hos dem kan man lagra både ägg o embryon. Kanske kan de lagras och sedan stoppas tillbaka när du läkt. Då spelar inte åldern roll sen. Likaså kan du göra ÄD till o med 49år i Riga. Ge inte upp nu gumman!
    Vi hoppas nu på bättre besked från cfc!
    Stor styrkekram från mig!

• Maryhe
    Lully Hill skrev 2012-01-23 22:09:27 följande:
    Åh Woo kära du! Jag är så ledsen med dig! Jag förstår att du är chockad nu. Men som mMyan säger försök att landa i detta nu. På fredag har du tid hos CFC och vi får se vad de säger. Slå inte bort ev chans med att ta bort myomen pg a du inte har tiden. Prata med CFC. Hos dem kan man lagra både ägg o embryon. Kanske kan de lagras och sedan stoppas tillbaka när du läkt. Då spelar inte åldern roll sen. Likaså kan du göra ÄD till o med 49år i Riga. Ge inte upp nu gumman!
    Vi hoppas nu på bättre besked från cfc!
    Stor styrkekram från mig!
    Nej nej vad fruktansvärt! Finner inte ord!
    Men vänta och se vad man säger på CFC! Skickar styrkekramar!Hjärta 
  • woo

Tack snälla ni för pepp o tröstande ord! Tyvärr sitter mina myom så illa i praktiskt taget hela livmodern och dom inte går att ta bort o embrion kan inte fästa där myom sitter. Men skam den som ger sig,greppar förvisso efter halmstrån med besöket på CFC nu på Fred. Försöker inte tänka på det utan väntar in Fred sen får jag se hur jag ska gå vidare.. Det är lite overkligt att man har (missat) struntat i denna lilla detalj uppe i Sthlm!!! 😖 Kram på er

Svar på tråden 45 år och planerar IVF