• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Kära Lully, tror du inte att det kan ha med undersökningen att göra. Bra att du skall till Stein! Vi kanske ses, ska oxå dit. Kram kram

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-01-18 08:57:00 följande:
    Kära Lully, tror du inte att det kan ha med undersökningen att göra. Bra att du skall till Stein! Vi kanske ses, ska oxå dit. Kram kram
    Ja jag tror det. det är lite och det är gammalt blod än så länge. Jag har läst lite på nätet att det kan bli så här. Även att man läcker fostervatten!!
    Men som vanligt är det ingen som informerat om det! Man blir ju panikslagen när man går på toa!
    Vi som har vår bakgrund och som varit med om en massa hemsk vi kan ju tillslut bygga upp någon slags fobi för att gå på toa för sjutton!!  

Själva provet var en baggis för oss som gjort äggplock. Äggplock är tio gånger värre. Det kan ni veta när det blir er tur att göra FVP.

Ps. Jag är nog hos Stein vid 3 tiden. Du då? 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-01-15 19:11:10 följande:
    Jepp det är IVI vi ska besöka. Har också hört mkt bra om dem. Måste säga att kontaktpersonen vi har är jätte trevlig och mkt serviceminded.
    Myran, jag har glömt berätta för dig att Dr D s klinik även gör ÄD. Nu har ni säkert bestämt er men så du vet ifall ni känner det är jobbigt att resa till två ställen.

Kram
  • Lully Hill

Gud så roligt att läsa att det är så många som är på G igen!
    Det är rätta takter flickor! Annars blir ju inga bebisar gjorda!

Myran, Hoppas du hinner med Dr D innan din crash drar i gång. Gör du det?

Maryhe, hoppas mensen kommer i morgon! Kul ialla fall att du är på G nu! Du verkar ha en toppen klinik!

Woo, lycka till nu! Jag håller tummarna för att du är i en bra cykel så du får ut några prakt ägg!

Nefernefer, Hur ser planen ut nu? Skönt att kroppen har rättat till sig. Behöver du vänta en cykel nu, eller flera?

Snart lycklig, det verkar vara en bra plan du har! Jag tycker du ska ta tillfället i akt och åka med till CFC och passa på att träffa en doktor där. Det är mycket lättare öga mot öga än via tel och mail. Hos CFC kan du spara ägg fram tills du fyller 46 år så du har lite tid på digFlört

Kramar 

• myran6801

Jag ska vara där vid två så vi möts nog inte, synd!

Inte klokt att de inte informerar, klart man blir skräckslagen. Toa-fobi kan jag verkligen skriva på att jag haft vid varenda ruvning.

Känner till att Dr D gör ÄD, vi är väl inte hundra än vilken klinik det blir. Vi velar fortfarande om vi kanske ska ta Finland. Anledningen vi föredrog IVI var att de sa att det inte var någon väntetid. Men faktum är att när jag läste på ordentligt häromdagen så stod det 6 mån för blåögda donatorer. I sånt fall är det same same som Finland. Har skickat en fråga igår till kliniken om detta. Blir så trött o snurrig av allt vi håller på med. Känns ibland som man är ngn slags projektledare för ett omöjligt uppdrag! När du gjorde ÄD i Finland, kommer du ihåg vad medicinerna till donatorn kostade? Ytterligare en sak som skiljer sig mellan de olika klinikerna, vissa har inkl det i totalkostnaden, men i Finland förstod jag det som att det inte ingår.

• Lully Hill

Jag gjorde ÄD på AVA Tammerfors och jag har för mig att medicinerna ingick i priset! Kan inte komma ihåg att betalade nått annat än priset på hemsidan. Dessutom får du donatorns alla ägg, dvs behöver inte dela med någon. Kan vara bra om det inte lyckas första gången eller vid syskonförsök!

• myran6801

Så har jag varit hos din Gyn Lully, han tog blodprover och hjälpte till med mediciner för Ivf på CFC. Dock tyckte han jag skulle ta Gonal-f och jag kom mig inte för att protestera. Gjorde jag fel????? Börjar inte behandlingen förrän i slutet av februari.

• Snart lycklig
    Lully, hoppas det gått bra för dig idag och att du fick lugnande besked av Dr Stein!!

Myran, vad skönt att du äntligen varit hos en gyn. Om och när du orkar kan du väl inboxa mig och berätta lite mera. Woo har tipsat om en fantastisk läkare som samarbetar med CFC, men dessvärre finns han ca 40 mil från Sthlm. Kanske även jag kan få en tid hos Dr Stein.

Vi fick svar på mannens prover igår och det innehöll tyvärr inga spermier Rynkar på näsan. Tråkiga besked, särskilt eftersom han ätit en dubbelkur antibiotika sedan före jul. Han ska på återbesök hos urologen redan imorgon, så får vi se vad han säger. Tiden går och börjar rinna ut. Jag fyller 46 i maj och hade hoppats hinna med två försök innan dess. Självklart hoppas jag i mitt innersta att jag ska slippa göra några försök alls efter vårt FET, men lite realist harman ju blit längs vägen..... Det är dessutom skönt att ha en ny plan på gång. Det är bara att hoppas hans prover blir bättre snart! Det har ju varit så här tidigare också.

Jag har lite svårt att få "den rätta känslan" inför vårt FET, men jag hoppas den kommer. Om allt ser bra ut imorgon hos kliniken, kommer jag börja en 7-dagars akupunkturkur. Det brukar få mig lite lugnare, samtidigt som det nästan känns stressande att vara så upplåst i s många dagar och så många timmar per gång, nästan övermäktigt. Jag har dessutom gjort detta av och till under flera år, men vad gör man inte Glad 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF