• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-01-19 11:00:37 följande:
    Skulle också vilja prova prednisolon, Lully vem skrev ut det till dig?
    Strandkliniken!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    Maryhe skrev 2012-01-19 11:08:25 följande:
    Min sambo varnades för att spermieantalet kunde gå ner nu efter antibiotikakuren med Flagyl/Doxyferm. Så antibiotika kan ha negativ effekt på spermierna också,

Morfologi är antalet normala spermier.

Ok då fortsätter jag med mina tillksott också. Har tagit Medrol nu i 1½ vecka. Hoppas nu att allt förarbete ger något resultat. 
    Lycka till nu!

har du fått besked om dos nu?
  • Maryhe
    Lully Hill skrev 2012-01-19 17:27:42 följande:
    Lycka till nu!

har du fått besked om dos nu?
    Ja. Jag fick svar på proverrna. LH 4.6 och estradiol 35 pg/ml (ska vara mellan 12 och 48, i Sverige mäter man istället i pgmol/l). På VUL hade jag 12 st folliklar 3-5 mm på höger och 11 st 3-5 mm på vänster. Så det blir Gonal-f 150 ie. Har redat tillräckligt med LH så han trodde att jag ska lägga till menopur  från tidigast söndag och så fall 75ie Gonal och 75ie Menopur. Annars sticker dom iväg för fort.
  • Lully Hill
    Maryhe skrev 2012-01-19 17:34:11 följande:
    Ja. Jag fick svar på proverrna. LH 4.6 och estradiol 35 pg/ml (ska vara mellan 12 och 48, i Sverige mäter man istället i pgmol/l). På VUL hade jag 12 st folliklar 3-5 mm på höger och 11 st 3-5 mm på vänster. Så det blir Gonal-f 150 ie. Har redat tillräckligt med LH så han trodde att jag ska lägga till menopur  från tidigast söndag och så fall 75ie Gonal och 75ie Menopur. Annars sticker dom iväg för fort.
    Bra klinik du har som inte kör i gång med för stark dos!
    Nu håller vi tummarna!!
  • Snart lycklig

Maryhe, ska skriva upp dt som din man ätit och låta min man kolla med urologen. Han var där idag och urologen tycker dt är jättekonstigt att dt inte kommer ut några spermier. Han tog ett nytt prov idag som vi får svar på måndag. Låter inte bra att dt kan bli sämre efter antibiotika!!

• Snart lycklig

Maryhe, vad många folliklar du har! Du verkar få en bra behandling. Varit hos kliniken idag och ske hinnan såg tjock och fin ut. Dt blir FET nästa torsdag om allt går bra. Ska börja m Lutinus på lör morgon och fortsätta med Progynon. Fick oxå Trombyl utskrivet. De tyckte nog inte att dt är nödvändigt, men jag fick dt i alla fall. Ska börja m dt efter återförandet. Ska in på akupunktur nu, skynda skynda.....

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2012-01-19 18:11:27 följande:
    Maryhe, ska skriva upp dt som din man ätit och låta min man kolla med urologen. Han var där idag och urologen tycker dt är jättekonstigt att dt inte kommer ut några spermier. Han tog ett nytt prov idag som vi får svar på måndag. Låter inte bra att dt kan bli sämre efter antibiotika!!
    Vet inte om Urologen "tror" på det här med kosttillskott och att man kan via kost och tillskott förbättra kvaliteten. Bli inte nedslagen om han/hon är negativ. Googla på manlig fertilitet, lyssna på Maryhe s råd och plocka ihop något som ni tror passar. Det finns många bevis på att vitaminer och tillskott förbättrar spermierna.
    Vad jag vet är det Zink, E vitamin, D vitamin, Selen och jag skulle föreslå Rosenrot och Might greens ocksål eller helst Maryhes recept som vi vet funkar.
  • Snart lycklig

Myran, jag mejlade CFC och frågade om de kunde hjälpa mig med recept på Prednisolon och det fick jag hemskickat i ett kuvert. Jag hämtade ut dt på Apoteket, men dt gick inte på högkostnadsskyddet. Dt gjorde inget då burken bara kostade runt 100-lappen. De skrev oxå att dt fanns att köpa på plats hoa dem. Jag har oxå beställt Medrol fr snälla Maryhe, så får jag se vad som verkar bäst vid tidpunkten för ev Ivf hos CFC. Jag ökade dosen från cykeldag 1 el 2 till 2 ggr 5 mg per dag. Vid inseminationen tog jag bara hälften och började sent i cykeln, då jag inte fick tabl tidigare.

• Snart lycklig

.... jag menar att jag ökat dosen av Prednisolon.... skrivit de sista inläggen på telefon, så dt blir lite tokigt emellanåt. Mannen har ätit lite av varje av kosttillskott, men nu bara zink. Måste nog lägga till lite.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF