• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

har ni andra börjat skaffa åt bebisen ännu?
    har fått "ärva" lite babykläder och blev alldeles till mig.. är ju ändå halvvägs nu. så nu känner jag nog att vi kan börja köpa saker åt bebis. listan är ju lång =)

• PetraK

Jag har köpt några bodies, pyamas, strumpor och så, men gjorde en liten lista igår med vad som behöver inhandlas, och ja, nog fasen känns det som man vill börja nu, så man hinner och så man kan sprida ut utgifterna.
    Känns dock som att man kommer undan lite billigare nu direkt i och med att det blir en sommarbebis, eller? Overall och massa sånt som man ju inte behöver köpa förens i höst..

• RocketQueen
    Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid

1 - Norrlandstöus
    6 - lillalyckan
    10 - AgnesGN
    11 - Moa Li
    11 - Längtar86
    11 - Skruttens mamma
    12 - SaraVictoria

Vi har börjat handla. Vi köpte vagn rätt tidigt. Och vi köpte spjälsäng på Ikea redan när vi hade gjort kuben då det var en utgående modell som vi tvunget ville ha. Och vi har satt oss och skrivit en lång lista på allt vi ska köpa innan juni. Om en vecka blir det ett besök ner till Ullared där vi tänkte att vi skulle fynda en hel del.
  • OHs mamma
    bejb skrev 2012-01-08 08:49:09 följande:
    har ni andra börjat skaffa åt bebisen ännu?
    har fått "ärva" lite babykläder och blev alldeles till mig.. är ju ändå halvvägs nu. så nu känner jag nog att vi kan börja köpa saker åt bebis. listan är ju lång =)
    Det här är andra barnet för oss och sonen är knappt 2 år så bebisen får ärva nästan allt från sonen. Lite nytt blir det men inte mycket. Får vi veta att det blir en liten tjej kommer det dock shoppas en del :-P
  • Speedofsound

Jag har hittat en Brio Happy 2011 för 3200:-! Var och provkörde en 2012 hos babyproffsen igår och tyckte den var hur bra som helst. Men kan man köpa en begagnad för mer än halva priset så :) den är bara använd ca 5 månader så det vAr ett riktigt kap :)

• bejb

just så! det låter som de flesta redan börjat skaffa något smått :)
    funderar på vagnen.. köpa nytt eller begagnat..? vill ha en emmaljunga edge duo, men köper man en sån vagn ny här i finland kostar den över 1000euro och såå mycket pengar vill jag inte lägga bara på vagnen. så jag har börjat spana på en bättre begagnad vagn istället, men en emmaljunga ska vi iallafall ha!

• Speedofsound

Vi kollade också på emmaljunga men brio verkade lite behändigare faktiskt. Tycker tyvärr att emmaljunga har blivit ett "ferrarimärke" som är lite överskattat. Men alla tycker vi olika :)
    Gillar inte deras varukorg bara, den sitter väl lite långt ner?

• Speedofsound

Hittade precis en sån du ville ha för 5600 en -10. Så det är nog väldigt förmånligt att köpa begagnat :))

• NinnaBus

Här är en till...
    Än så länge bara fått "början av juni" som "datum".
    Men ska iväg på RUL på tisdag så vi hoppas på att få lite mer "exakt" då...

Fick göra ett ul tidigare eftersom vi då inte visste hur långt gången jag var + lite medicinska trassel.
    Då var det 13+ och allt såg bra ut.
    De sa bara början av juni på det ul.
    Om mina beräkningar stämmer så har jag gått 18v nu.

Svar på tråden BF juni 2012