• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Nuttis79
    PetraK skrev 2011-12-31 11:10:43 följande:
    Jag oroar mej bog mest för att jag hellre bli positivt överraskad än besviken, så funkar jag med det mesta och jag anser mej inte lida av detta.
    Går dessutom inte runt och oroar mej hela tiden, utan det är mer att man tänker ibland att det kanske inte är som det ska där inne och att det är jobbigt att gå i ovisshet.
    Det är skönt att vädra sina tankar här också... Jag har inga vänner som är gravida så det blir med fl-folket det diskuteras istället.

Jag njuter dock mer av graviditeten än oroar mej!
    Håller med...jag oroar mig men jag förtränger den oron största delen av dagarna på jobbet tex har man så fullt upp så att man inte hinner tänka så mycket...men ibland smyger sig oron sig på om kvällarna...
  • PetraK

Gott nytt år! Vårat år :)!

Någon mer som tyckte att fyrverkerierna dundrade mycket mer än vanligt och bara typ ville skydda magen? ;P

Tycker det känns som rejält mycket liv i magen nu, spänner hit och dit, och jag tror och hoppas att det är bebisen jag känner :).

• Speedofsound

Självklart så får man oroa sig herregud. Går ju inte skriva nåt utan att det missförstås på såna här ställen. Forumet är till för att ventilera sina tankar givetvis. Men det låter ibland som om man inte gör något annat än oroar sig. Det jag menar är att man inte kan påverka det som händer.
    På vilket sätt blev det en tråkig ton?!

• Nuttis79
    Speedofsound skrev 2012-01-01 10:03:05 följande:
    Självklart så får man oroa sig herregud. Går ju inte skriva nåt utan att det missförstås på såna här ställen. Forumet är till för att ventilera sina tankar givetvis. Men det låter ibland som om man inte gör något annat än oroar sig. Det jag menar är att man inte kan påverka det som händer.
    På vilket sätt blev det en tråkig ton?!
    Jag uppfattade det som att du bara menade väl iaf...men det kan bli mycket missförstånd när man skriver saker både på såna här forum och via sms å mejl...:)
  • PetraK

Jag menade inte heller det jag skrev med någon dålig ton :) tog inte något av era inlägg med dålig ton heller.

• Nuttis79
    PetraK skrev 2012-01-01 13:27:49 följande:
    Jag menade inte heller det jag skrev med någon dålig ton :) tog inte något av era inlägg med dålig ton heller.
    Vissa är oroliga vissa inte...det kanske beror på omständigheterna. Om man är ung och har lätt att få barn så kanske man inte är så orolig å tänker "äsh händer det något så är det bara att köra igen" medans om man som jag kommit en bit över 30 och det tog 2 år att bli gravid ja då kanske det säger sig självt att man är mer nojjig.

Men jag är förvånad själv över att jag är såhär jag trodde att jag skulle vara hur lugn som helst....så fel man kan ha :p.
  • PetraK

Ja då kan jag tänka mej att man nojjar mer.
    En lång väntan! Och jobbigt om det då inte går vägen första gången man blir gravid...

Jag fick ett tidigt missfall i augusti förra året och jag vart mer frustrerad än ledsen. Frustrerad över att behöva vänta på att kroppen skulle starta om och att inte veta om ÄL och mens skulle fortsätta som innan. Kunde ju tagit ännu längre tid innan vi kunde försöka igen, och det var det som var det jobbigaste.

Men som sagt, det är bara ibland oron kommer, övrig tid är det underbart att vara gravid och gå runt och klappa magen :).
    Längtar till ultraljudet om 11 dagar och tills man får se lillskiten på riktigt om 5 1/2 månad :).

Någon som ska kolla kön på rul? Vi ska inte göra det men jag har någon konstig stark känsla av att det är en pojke i magen!

• Speedofsound

Det var bra att ni inte tog det på fel sätt för jag avslutade ju trots allt med "ta hand om er" :)

Klart man som blivande förälder är orolig :) Jag tycker de ska bli otroligt kul och skönt att få se vår bebis i bild snart. Vi ska inte ta reda på kön, jag tror att det blir en liten tjej medans sambon tror kille. Eller så är de så att han bara hoppas väldigt mkt på en kille ;) jag tycker att det vore kul med en tjej för häromkring är det nästintill bara pojkar som
    Ploppat ut :)

Är det någon av er som funderat på att testa gravidyoga? Ska på en prova-på-gång v2. Ska bli kul! :)

• PetraK

Min man vill helst att första ska vara en tjej men tror att det är en kille. Jag ville ha en tjej förut också, men nu kan jag inte tänka mej att det är nåt annat än en pojke, jättekonstig känsla...

Jag har funderat på gravidyoga men inte kollat vad det finns för möjligheter här. Tror det skulle vara skönt och avslappnande.
    Ska dock gå på gravidvattengympa efter vecka 25 eller något sånt...
    Behöver börja röra på mej nu dock så jag ska köpa klippkort på simhallen tror jag.

Jag kom i säng vid 2 i natt och står nu på jobbet, och jag är så sjukt trött och grinig. Suck!

• Speedofsound

Jag har inte fått någon större känsla för vad det är för kön egentligen. Jag bara hoppas :)

Jag tänkte också gå på vattengympa, ihop med min tjejkompis som opererat ryggen, och alla pensionärer så klart :) orkar inte hålla igång på gymmet som förut så simning blir nog bäst!

Usch, vad jobbigt. Vad var det du jobbade med nu? Jag bävar inför jobb imorgon... Är så trött på allt kaos som varit i 8 månader nu. Skönt att gå hem i april!

Svar på tråden BF juni 2012