• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Polarlantis

Håller helt med om oron inför RUL. Har dryga tre veckor kvar att vänta och jag är också nojig...visst magen har ju växt men vad betyder det liksom när man inte VET att det lever ngn där innte?!!? Är jätterädd för att det är ett barn med fel på, typ ingen hjärna eller ngt annat hemskt...uuuush! Bara att vänta och se...

• Speedofsound

Varför oroar ni er så mycket? Njut av den här tiden istället, för ni får inget för att gå runt och må dåligt. Om det inte är något fel så har ni mått dåligt i onödan och om det mot någon förmodan skulle vara nåt fel så är det ju inget ni kan ha löst genom att vara orolig. Ta hand om er!

• PetraK

Jag oroar mej bog mest för att jag hellre bli positivt överraskad än besviken, så funkar jag med det mesta och jag anser mej inte lida av detta.
    Går dessutom inte runt och oroar mej hela tiden, utan det är mer att man tänker ibland att det kanske inte är som det ska där inne och att det är jobbigt att gå i ovisshet.
    Det är skönt att vädra sina tankar här också... Jag har inga vänner som är gravida så det blir med fl-folket det diskuteras istället.

Jag njuter dock mer av graviditeten än oroar mej!

• M karl

Hej igen. Efter några veckor med oro att allt inte stod rätt till så var det en underbar känsla att på RUL i torsdags få se att vårt mirakel fortfarande lever. Nu kanske jag vågar hoppas och tro att det ska gå hela vägen. BF 1 juni.

• EmeelieeA

Längtar86: jag har också ont i huvudet! Ganska ofta den där pulserande känslan som inte värktabletter biter på!

• Polarlantis
    Speedofsound skrev 2011-12-31 10:57:21 följande:
    Varför oroar ni er så mycket? Njut av den här tiden istället, för ni får inget för att gå runt och må dåligt. Om det inte är något fel så har ni mått dåligt i onödan och om det mot någon förmodan skulle vara nåt fel så är det ju inget ni kan ha löst genom att vara orolig. Ta hand om er!
    Tidigare erfarenheter spelar också in i hur man tänker och vad man oroar sig för.
  • Speedofsound

Jo det förstår jag naturligtvis! Men det är ju inget man kan göra något åt genom att oroa sig? Jag tror att kroppen känner av oron och stressen.

• OHs mamma

Varför denna tråkiga ton i tråden?!

Självklart får man oroa sig och yttra sig om det här, vi pratar väl om allt här?!

• Nuttis79
    Polarlantis skrev 2011-12-31 09:45:27 följande:
    Håller helt med om oron inför RUL. Har dryga tre veckor kvar att vänta och jag är också nojig...visst magen har ju växt men vad betyder det liksom när man inte VET att det lever ngn där innte?!!? Är jätterädd för att det är ett barn med fel på, typ ingen hjärna eller ngt annat hemskt...uuuush! Bara att vänta och se...
    Håller med...man är först å främst rädd för att den inte ens lever nästa oro är att det är något allvarligt fel...
Svar på tråden BF juni 2012