• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • MammaEmelie

Hoppar även jag in här :) Är riktigt sugen på att köpa barnkläder redan nu, men väntar till RUL som är på onsdag. Någon mer än jag som har ett fruktansvärt illamående än? Varje dag hela tiden, hela dagarna. Värst är det på kvällarna innan jag ska sova. Kanske för man tänker på det mer då? ;)

• OHs mamma
    MammaEmelie skrev 2012-01-08 20:34:37 följande:
    Hoppar även jag in här :) Är riktigt sugen på att köpa barnkläder redan nu, men väntar till RUL som är på onsdag. Någon mer än jag som har ett fruktansvärt illamående än? Varje dag hela tiden, hela dagarna. Värst är det på kvällarna innan jag ska sova. Kanske för man tänker på det mer då? ;)
    Äter du regelbundet och relativt ofta? Jag mår rätt illa när jag blir lite för hungrig, men små mål ofta hjälper till att hålla det borta
  • MammaEmelie
    OHs mamma skrev 2012-01-08 20:36:29 följande:
    Äter du regelbundet och relativt ofta? Jag mår rätt illa när jag blir lite för hungrig, men små mål ofta hjälper till att hålla det borta
    Ja, det är ju det jag gör :) Min barnmorska gav mig de tipsen. Har även fått pröva en hel del tabletter mot mitt illamående, men inget funka. Gillar inte att ta tabletter heller :/ Har haft detta illamående sen v. 7, så ca. 12 veckor.
  • OHs mamma
    MammaEmelie skrev 2012-01-08 20:41:06 följande:
    Ja, det är ju det jag gör :) Min barnmorska gav mig de tipsen. Har även fått pröva en hel del tabletter mot mitt illamående, men inget funka. Gillar inte att ta tabletter heller :/ Har haft detta illamående sen v. 7, så ca. 12 veckor.
    Usch, vad jobbigt!
  • LindanÖ

Hoppar in här jag med =)

Väntar andra barnet. Gjorde tidigt ul för att se hur långt gången jag var och då var bf 15 juni =) Får se om det ändrar sig på rul om en vecka.
    Har en dotter född i augusti -09 =) 

• MammaEmelie
    OHs mamma skrev 2012-01-08 20:43:02 följande:
    Usch, vad jobbigt!
    Samma för dig? :/ Eller mår du bättre nu?
  • MammaEmelie
    LindanÖ skrev 2012-01-08 20:48:01 följande:
    Hoppar in här jag med =)

Väntar andra barnet. Gjorde tidigt ul för att se hur långt gången jag var och då var bf 15 juni =) Får se om det ändrar sig på rul om en vecka.
    Har en dotter född i augusti -09 =) 
    Väntar själv andra barnet :) Fast han är född -08. Hur mår du då?
  • LindanÖ

MammaEmelie: Härligt =)) Jag mår bra =)) Kan må illa ibland om jag ätit tokigt, fast då e de ju ganska självförvållat :P 

Är dock lite orolig för högt blodtryck då jag hade det förra graviditeten.. Det startade runt v 25 och höll sen i sig graviditeten ut.. =/ Fick gå på koll 2-3 ggr i veckan (visserligen mysigt att få lyssna på hjärtljuden så ofta) men jag hoppas verkligen att blodtrycket håller sig nere denna gång.. =)

Hur mår du själv då? När är du beräknad? Gjort rul än? =) 

• MammaEmelie
    LindanÖ skrev 2012-01-08 21:13:07 följande:
    MammaEmelie: Härligt =)) Jag mår bra =)) Kan må illa ibland om jag ätit tokigt, fast då e de ju ganska självförvållat :P 

Är dock lite orolig för högt blodtryck då jag hade det förra graviditeten.. Det startade runt v 25 och höll sen i sig graviditeten ut.. =/ Fick gå på koll 2-3 ggr i veckan (visserligen mysigt att få lyssna på hjärtljuden så ofta) men jag hoppas verkligen att blodtrycket håller sig nere denna gång.. =)

Hur mår du själv då? När är du beräknad? Gjort rul än? =) 
    Jag håller tummarna för din del! :) Inte roligt att behöva oroa sig.
    Jag mår sådär. Har ett fruktansvärt illamående än. Vissa dagar kommer jag inte utanför dörren! Känner mig verkligen fast. Men vad gör man inte för miraklet :) Rul sker på onsdag! Har längtat som bara den!
    Känner du bebisens rörelser? 
  • LindanÖ
    MammaEmelie skrev 2012-01-08 21:18:03 följande:
    Jag håller tummarna för din del! :) Inte roligt att behöva oroa sig.
    Jag mår sådär. Har ett fruktansvärt illamående än. Vissa dagar kommer jag inte utanför dörren! Känner mig verkligen fast. Men vad gör man inte för miraklet :) Rul sker på onsdag! Har längtat som bara den!
    Känner du bebisens rörelser? 
    Åh va drygt med illamående =( Hoppas det släpper snart och att du mår bättre =)) Ska ni ta reda på könet? =) Jag har känt lite rörelser =)) förra gången kände jag inte förrän runt v 20.. har du känt något än? =)
Svar på tråden BF juni 2012