• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Ja havandeskapspenning kan man få om man har ett krävande eller "farligt" jobb. 60 dagar innan BF är det som gäller då. Men arbetsgivaren måste kunna ge dig en chans till omplacering först, om inte detta är möjligt så får man gå hem.
    Längtar86: Bm sa till mig att man får intyget vid RUL, man kan säkert få det tidigare också.

• M karl
    Norrlandstöus skrev 2012-01-03 11:14:35 följande:
    Var på Rul igår och blev flyttat tre dagar bakåt så ska ha en liten pöjk den 1/6! är helt överlycklig <3
    Grattis, vi har också bf 1/6
  • PetraK

Tror att jag känner det lilla livet inom mej nu :). Det har fladdrat och spänt på något konstigt vis, varje kväll sen dagen innan nyårsafton. Känner det bara när jag ligger ner och ligger helt stilla. Men det är så mysigt :) om det nu är lillskiten?

• Norrlandstöus
    RocketQueen skrev 2012-01-03 11:35:41 följande:
    Norrlandstöus: Åh vad roligt! Vad härligt att dom kunde se kön också

Ja det var super härligt:) hon sa att det var en pöjk men vi kunde inte se det själva men man får ju lita på barnmorskan:)
  • Norrlandstöus
    M karl skrev 2012-01-03 11:21:14 följande:
    Grattis, vi har också bf 1/6

:D:D känns så spännande nu när man vet:)
  • Nuttis79

För 2 v sedan hörde inte bm några hjärtljud men idag i v 17 så hörde tom jag det :). Det dunkade på för fullt....jippie den lever :P.

• bejb

ikväll har det sprattlat ovanligt mycket i magen.. kände nästan från utsidan med handen t.o.m. en liten rörelse =)
    det bor en vild liten krabat i min mage =)) gick in i vecka 18+0 idag..tiden bara rinner iväg! om 2v är det dags för ultra igen..och jag är så nyfiken om det är kille eller tjej!

Svar på tråden BF juni 2012