• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • IdaElinLivia040611
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:24:03 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Stort grattis!
    Jag föödde själv min senaste flicka i 25+0 hon vägde 676 gram och var 30 cm, så jag vet precis vad ni går igenom och vad som väntar. Du får gärna inboxa mig om du vill prata. Lycka till Hjärta 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-03-14 08:53:19 följande:
    Norrlandstöus: jag är inte känd här hemma för mitt tålamod direkt ;) får hoppas på att det finns lika fina att köpa :P

hahah jaa det går ju lika bra det;)
  • bejb

Vägde mig just.. oh dear god!  I början av graviditeten gick jag ju inte upp någonting.. men fr.o.m. v 20(då jag slutade kräkas) har vikten bara ökat och ökat! Före jag blev gravid vägde jag 67-68kg(171cm lång) men nu väger jag 10 kg mera =( Och har ju ännu måånga veckor kvar.. var kommer detta sluta?
    Jag äter ju ändå inte mer än tidigare,men det lagras ju i kroppen på ett annat sätt nu. Och någon motion får jag ju inte,eftersom jag har så foglossning att jag inte kan röra mig och får sammandragningar av minsta lilla ansträngning..

idag var en sämre dag =(

• Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-03-15 08:49:43 följande:
    Vägde mig just.. oh dear god!  I början av graviditeten gick jag ju inte upp någonting.. men fr.o.m. v 20(då jag slutade kräkas) har vikten bara ökat och ökat! Före jag blev gravid vägde jag 67-68kg(171cm lång) men nu väger jag 10 kg mera =( Och har ju ännu måånga veckor kvar.. var kommer detta sluta?
    Jag äter ju ändå inte mer än tidigare,men det lagras ju i kroppen på ett annat sätt nu. Och någon motion får jag ju inte,eftersom jag har så foglossning att jag inte kan röra mig och får sammandragningar av minsta lilla ansträngning..

idag var en sämre dag =(

Gick inte heller upp nått före v 21 då det sa pang och nu i v 28+5 har jag gått upp 11 kg., hade lite extra innan men nu känner jag mig så tung., har så mycket vatten i kroppen att jag får sitta på sängkanten en stund och pressa ner fotsulorna i golvet så vattnet sipprar upp på ovansidan., :/  
  • Fru HH

Jag har hört att om man gör knäböj varje dag så kan foglossningarna försvinna nästan helt + att det stärker bäckenet.

Så om ni har kraft att ge så kanske det är värt ett försök.

Är ju en blogg nörd och läser Elaine Eksväds blogg, hon är ju i v. 27 nu och har haft otroliga problem med sina foglossningar.
    Läs hennes blogg om ni är nyfikna på hur hon gör, för hennes foglossningar är närstintill borta nu.

• PetraK

Jag började också gå upp i vikt någon gång efter jul där, 9 kg plus nu, det känns i kroppen! Fötterna framför allt, ska träffa en sjukgymnast på tisdag och hoppas få några skoinlägg eller något.
    Idag har jag dammsugit en liten sväng och sytt lite, så nu är ryggen paj :S.
    Vila, vila, vila, men det är så tråkigt!!

• bejb

Jag har också haft "städdag" och ha verkligen tagit hela dagen.. vi har 3vånings hus. Och jag hann med 1 ½ våning och har haft paus efter varje rum. Men nu ha jag dammsugit,torkat lite damm och skurat golv och jag är helt slut! Foglossning from hell och helt färdig. Har haft middagen i ugnen under tiden så nu ska jag bara äta middag och sen tänkte jag bara chilla resten av kvällen. Om jag orkar ska jag bada bastu och sen kolla film =)
    Såg annars att ni skrivit här att ni saknar aptit.. samma här! Har känt illamående idag och har NOLL matlust,men måste försöka få ner lite ändå så bebis får det den behöver :)

• PetraK

Jag tycker att det känns så lustigt när tröttheten slår till på eftermiddagen, känner mej som ett litet barn då, skulle kunna gråta för vad som helst och skulle kunna somna vart som helst!!

Min matlust är också borta, speciellt på kvällen!! Tror jag måste lägga om måltiderna och äta lite och ofta, annars får jag inte i mej så mycket under dagarna... Inte lätt det där!

I några dagar har det känts som att magen börjar bli trång för bebben, istället för enbart rejäla sparkar så känns det liksom som att den vänder och vrider sig mycket, det stretar och magen flyttar på sig, någon mer som känner likadant? Har även fått ett par rejäla kickar och tryck neråt underlivet, så det ilat i urinröret och så, känns lite lustigt :P. Kommer det ut en fot? tänker jag ibland ;)!

• RocketQueen

Ja det känns att det börjar bli lite trångt där inne. Ibland så känner man hur liksom hela magen vrids om och man ser hur den spänns ut. Då är det visst bara bebis som tröttnat att ligga åt det hållet. Konstig känsla det där... Och det märks att han börjar bli större och starkare, igår fick jag en spark i sidan som gjorde riktigt ont!