• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Åh jag måste bara få gnälla lite.. Jag har åkt på en rejäl förkylning! Fast ingen snuva eller så.. bara en jävla massa hosta! Känns som att lungorna följer med när jag hostar.. Nästan tappat rösten :( Och inte blir det bättre av frisk luft, då känns det som att luftrören krymper och jag hostar ännu mer. Och att hosta med en inflammation i ryggen gör inte saken bättre. BLÄÄÄ! 

Så.. nu känns det lite bättre :) Sambon är iväg och köper glass, honung och halstabletter dessutom :)  

• PetraK

Speedofsound: jag har också haft hosta! Det började med att jag hade ont i kroppen, fick feber och lite rethosta, sen brakade helvetet lös! Superdålig lör-ons. Kunde inte ligga ner helt på över en vecka för då hostade jag lungorna ur mej! Och som du skrev, att gå ut gjorde det hela värre!
    Det verkar vara hostan som är det som går i år, och många verkar få dras med den länge, min är inte borta än, 1 1/2 vecka senare.
    Kan tänka mej att det gör rätt mycket ondare med en inflammerad rygg också :( tur du har en bra karl som tar hand om dej :)! Krya på dej!

• Javisst

Speedofs. - stackare! Jag hade influensa för två veckor sedan (jag som aaaaldrig blir sjuk) och fick en hemsk hosta och en himla massa sammandragningar pga det. Med din rygg förstår jag att det är ännu värre!

Gravid vecka 28, bf 4 juni.
  • RocketQueen
    Fru HH skrev 2012-03-06 07:10:09 följande:

Jag ska köpa min ifrån www.yourdecoshop.se
    Jättebra sida med MÄNGDER av olika motiv, svårt att välja Glad  Man kan även välja olika storlekar på stickerserna.

Här är mina ugglor :) (det var visst 3st och inte 4st)

Jag är inne på gekås bloggen ganska ofta för att se alla fina saker dem har till bebisar.
    Älskar tavlorna dem fått in också!
    Du kommer säkert hitta fina sådana spel därnere. Jag ska dit den 31 mars, längtar som en galning!

Alla gånger man gått där nere och köpt julklappar etc. och tänkt   "Åh tänk när jag ska få köpa bebisgrejer "
    Hihi, ren lycka! Hjärta

Åh vilka fina! Vi hade också tänkt ha ugglor på väggarna i bebisens rum. Men min tidigare erfarenhet av väggdekorationer är att de har en förmåga att ramla ner hela tiden. Någon som har några tips? Kan man kanske limma upp dem med typ tapetklister eller nåt kanske?
  • Bumman79

Ush det här var ingen rolig dag...jag åkte in till stan och direkt inne vid t-centralen blev jag svimfärdig...jag blev snurrig i huvudet, såg dimmigt , började kallsvettas och må illa...så jag var tvungen att gå å sätta mig på golvet utanför toaletterna.
    Obehagligt och läskigt och jag har fått samma känsla några gånger den senaste tiden men inte lika kraftigt denna gången trodde jag verkligen att jag skulle svimma. Men som tur var gjorde jag inte det.

• Bumman79

Jag har oxå mycket mardrömmar om nätterna drömmer att folk jagar mig och vill mig illa osv..om jag inte drömmer mardrömmar så drömmer jag väldigt detaljerade drömmar mycket jag brukar komma ihåg direkt när jag vaknar iaf. Och det är nästan alltid drömmar om bebisar såklart :P.
    Har ni andra oxå livliga drömmar?

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-03-06 21:19:23 följande:
    Jag har oxå mycket mardrömmar om nätterna drömmer att folk jagar mig och vill mig illa osv..om jag inte drömmer mardrömmar så drömmer jag väldigt detaljerade drömmar mycket jag brukar komma ihåg direkt när jag vaknar iaf. Och det är nästan alltid drömmar om bebisar såklart :P.
    Har ni andra oxå livliga drömmar?
    Oh ja, jag tycker att det pajar hela min sömn. Mardrömmar, extremt tydliga drömmar som jag har svårt att skaka av mig när jag vaknar osv. Fast jag drömmer inte så ofta om bebisar utan det är nästa uteslutande mardrömmar faktiskt... Läskigt det där med svimningskänslorna. Är det kanske så att du har lågt blodtryck?
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-06 21:28:03 följande:
    Oh ja, jag tycker att det pajar hela min sömn. Mardrömmar, extremt tydliga drömmar som jag har svårt att skaka av mig när jag vaknar osv. Fast jag drömmer inte så ofta om bebisar utan det är nästa uteslutande mardrömmar faktiskt... Läskigt det där med svimningskänslorna. Är det kanske så att du har lågt blodtryck?
    Ja jag har lite lågt blodtryck undrar om det spelar in...

Det är inte kul när man drömmer om att folk vill mörda en :P. Ush men det kanske är det omedvetna som vill skydda bebisen till varje pris.
  • Speedofsound

Det verkar verkligen vara ett sjukdomens år! Massa på jobbet som varit sjuka länge och varit riktigt dåliga. Konstigt att man inte kan få ta lite frisk luft utan att få hostattack :S

Jag drömmer varje natt, väldigt detaljerat och jag kommer ihåg det långt inpå dagarna :) ibland är det mardrömmar, ibland roliga. Men det känns som att det stör nattsömnen, att man aldrig kommer i djupsömn. Men så länge det inte blir värre så är det lugnt :)

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-03-06 22:06:16 följande:
    Det verkar verkligen vara ett sjukdomens år! Massa på jobbet som varit sjuka länge och varit riktigt dåliga. Konstigt att man inte kan få ta lite frisk luft utan att få hostattack :S

Jag drömmer varje natt, väldigt detaljerat och jag kommer ihåg det långt inpå dagarna :) ibland är det mardrömmar, ibland roliga. Men det känns som att det stör nattsömnen, att man aldrig kommer i djupsömn. Men så länge det inte blir värre så är det lugnt :)
    Samma här ibland känns det som att man inte sovit ut trots att man sovit i typ 11 tim ibland :P