• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Jag ska dit på fredag! :)) ska bli kul att höra hjärtljuden igen. Undrar hur mkt man växt sen sist. Förra mätningen var på 24 och det var 3 veckor sen. Ska dock göra lite obehagliga prover i gynstolen också :(

• Fru HH

Jag ska tillbaka och göra gyn undersökning den 28 :( Jag har blödningar titt som tätt och läste i min "vänta barn" bok att om man blöder lätt och mycket ska man diskutera alternativ förlossning för det kan finnas risk till för stor blodförlust :(
    Blöder bara dem gör ett vaginalt UL...
    Varför ska du dit speedofsound?

• Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 19:37:43 följande:
    Min mage hade inte växt, kurvan var helt rak
    Då borde du ju få kolla upp det med ultraljud eller så för att se att allt är oki?
  • fröken01

Jag var på ett tillväxtul för ett par veckor sedan, och ska tillbaka 4/4. Har högt blodtryck, vilket kan hämma tillväxten. Men allt såg jättebra ut!

• Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:12:00 följande:
    Jag var på ett tillväxtul för ett par veckor sedan, och ska tillbaka 4/4. Har högt blodtryck, vilket kan hämma tillväxten. Men allt såg jättebra ut!
    Aha snart är det dags igen då...jag har lite lågt blodtryck trots kraftig övervikt..skumt.
  • fröken01

Jag har också lite övervikt. Men blodtrycket började höjas efter vecka 20, det är inte alls kul. Kontroller var tionde dag.

• Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:20:08 följande:
    Jag har också lite övervikt. Men blodtrycket började höjas efter vecka 20, det är inte alls kul. Kontroller var tionde dag.
    Oj da...men bra att de kontrollerar dig ofta iaf...oftast oroar man sig nog mer än man behöver iaf jag men det är ju inte konstigt..man vill ju bara att allt ska gå bra...