• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

Usch! Var haft en riktigt jobbig natt! Började igår kväll då jag somnade på soffan och vaknade plötsligt med att jag var på väg att kräkas. Sprang till toaletten men ingenting hände.. drack lite vatten och la mig på soffan en stund igen.. jag somnar..och samma sak händer igen! Obehagligt!
    Hade jättesvårt att somna och kände varje gång jag var på väg att somna "nu börjar jag snart kräkas.." Vaknade flera gånger på natten och samma sak bara. Riktigt obehagligt!
    Har ju haft riktigt besvärlig halsbränna genom hela graviditeten och vaknat förut med magsyran på väg upp,men har nu fått medicin mot detta och det här kändes helt annorlunda. Känner ännu nu då jag vaknat att det liksom trycker på nerifrån magen upp i halsen. De här blir en jobbig dag har jag på känn =/

• fröken01

Fy vad jobbigt! Hjälper det om du äter något litet innan du lägger dig?

Vågar ni färga håret?

• RocketQueen

Bejb har du provat med gaviscon? Jag tycker faktiskt att det hjälper, brukar ta det innan jag ska sova v

Fröken01: jag har tonat håret ett par gånger. Det är ju inte farligt att färga håret däremot ska man vara beredd på att resultatet inte alltid blir som man väntat sig

• Speedofsound

Jag kan också bli illamående ibland, tror nog att det är att det börjar trycka på lungor och magsäck och så. Har inte halsbränna eller haft något illamående innan.
    Jag tonade håret för ett tag sen och det blev bra :) färgen går dock ur lite snabbare än vanligt men det kanske man får räkna med :)

Idag har vi varit och köpt ett babyskydd på Beginners. Det blev en Brio primo med isofixbasen. Tydligen blev den testvinnare ihop med basen, enkel att bära, lätt att sätta i och ta ur och snygg framförallt :D
    Hämtade även ut vår babybox idag med blöjhinken, det fanns lite roliga erbjudanden där i :)
    Vad tycker ni om servicen i babyproffsens butiker? I Lidköping är det värdelöst och dyrt.. Trollhättan var trevliga men lite lea typ.. Beginners var sjukt överlägsna!

• Dancia

Jag har färgat håret i.en mörk färg tidigare graviditeter. Denna gången blekte jag slingor hos frisören och det blev bra resultat men jag har tappat hår som en hund efter det, trots att man inte brukar tappa hår alls under graviditeten nästan. Nu har jag väldigt tjockt hår och nu har det lugnat sig så det är inget jag har haft ont av förutom att det hamnat hår överallt :P.

Så att färga håret är ingen fara alls, men blekning ska man nog vara försiktig med då man inte riktigt vet hur håret reagerar när man e gravid :).

• Chriis

Men är det ok att färga håret med de man köper? Eller menar ni bara hos frisören?