• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79

Jag börjar tycka att det är jobbigt att andas ibland när man går en lite längre promenad jag blir snabbt väldigt andfådd (värre än vanligt). Vet inte om det har å göra med att jag är överviktig oxå eller om det är gravidmagen som trycker på...:P

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-03-10 21:38:33 följande:
    Jag börjar tycka att det är jobbigt att andas ibland när man går en lite längre promenad jag blir snabbt väldigt andfådd (värre än vanligt). Vet inte om det har å göra med att jag är överviktig oxå eller om det är gravidmagen som trycker på...:P
    Det är mycket möjligt att det är bebisen som trycker på lungorna! Själv blir jag andfådd bara av att gå upp för trappan här hemma. Just nu är jag superförkyld och min förkylningsastma har kickat in, så får typ ingen luft :P Tur att man är van astmatiker :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-10 21:40:17 följande:
    Det är mycket möjligt att det är bebisen som trycker på lungorna! Själv blir jag andfådd bara av att gå upp för trappan här hemma. Just nu är jag superförkyld och min förkylningsastma har kickat in, så får typ ingen luft :P Tur att man är van astmatiker :P
    Jag har känt mig yr å svimfärdig ibland när jag gått upp för trappor snabbt...tur att man inte har en massa trappor upp till lägenheten :P. Man kanske behöver gå mer promenader det kanske blir bättre då....men jag styrketränar lite å DET går bra. Men just konditionen är det jobbigare med...

V 28 härligt :). Jag går in i v 27 på måndag varje vecka som går känns bra för då är det ju desto större chans att bebisen överlever om förlossningen skulle sätta igång....
  • NinnaBus

Du är i vecka 29.
    Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 2 jun 2012
    Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning

Det går frammåt  

• Fru HH

Har ni mycket sammandragningar?
    Tycker det börjar bli mycket sånt för min del nu, men kanske är normalt?
    Är i v. 25

• bejb

Då jag blev sjukskriven i början av mars hade jag mycket! Men nu då jag varit hemma och vilat känns det betydligt bättre! Men anstränger jag mig lite mer och gör för mycket så kommer det nog.
    Och foglossningen gör inte saken bättre..inatt fick jag faktiskt sömn,10 hela timmar! Har nog inte sovit så bra på väldigt länge pga att jag har så ont att jag vaknar varje gång jag vänder mig.

• Polarlantis

Bejb: vaknar också varje gång jag vänder mig, hemskt irriterande. Någon lite bättre med kudde mellan knäna men den måste ju också flyttas med när man vänder sig Obestämd

Fru HH: Har också en hel del, vissa dagar är mer än andra. Om jag stiger upp snabbt på natten får jag det alltid osv. Har dock knallont ibland nä rjag rör på mig, typ går ute. Känns som ett smärtband över hela magen, som värsta värsta träningsvärken, som kommer och går...tror dock inte det är SD men jag är inte säker...

• Fru HH

Fy va jag lider med er alla som har foglossningar!
    Än så länge har jag klarat mig...

Jag tar det ju lungt hela tiden, vilar mycket och antränger mig inte särskilt mycket vart jag än är.
    Men jag antar att det är normalt, bara olustig känsla, är så ovan Glad

• RocketQueen

Idag blir det läkarbesök igen för att se vad som händer med min sjukskrivning. Är ju sjukskriven på 50% nu för fogarna men har sen en vecka varit hemma på heltid då inte bara fogarna har blivit värre utan även en massa sd som kommer så fort jag är på jobbet. Idag får vi se vad läkaren säger, finns en risk för att jag får börja jobba igen men jag hoppas jag får stanna hemma nu. Så håll tummarna för mig!