Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Jag väntar ju mitt första men har en känsla  av att jag inte kommer få uppleva varken det ena eller andra, är helt säker på att jag kommer att gå över tiden och bli igångsatt. Jag har ingen aning om varför men känner mig helt säker på att det är så det kommer att gå till.... Hoppas jag har fel...

• RocketQueen
    Solstorm skrev 2012-05-01 08:52:25 följande:
    Hej alla!

Tycker att det känns otroligt overkligt att man ska föda fram en liten knodd om typ en månad! Jag kan verkligen inte fatta det! Känns som att jag drömmer och snart kommer att vakna upp..
    Är det någon mer än  jag som känner så här?

Jag tycker det känns helt galet. Om två veckor går jag in i v.38 och då är bebisen helt färdigbakad TVÅ veckor är ju ingenting! Nu blev jag lite sådär skraj/förväntansfull igen...
  • RocketQueen

Jag har varit livrädd för förlossningen ända sen jag plussade och började prata om planerat snitt redan på min inskrivning. Som tur är har jag världens bästa bm och har fått extremt mycket hjälp och stöttning och fått prata mycket både med henne och med en kurator. Har även varit på tre besök på förlossningen. Så nu känns det faktiskt riktigt bra. Börjar också bli förväntansfull nu. Det trodde jag aldrig kan jag säga...

• RocketQueen
    NinnaBus skrev 2012-05-01 20:15:25 följande:
    Hahaha...
    Skrattar åt sambon...
    Han blir nervös så fort jag råkar sucka eller stöna lite...
    Minsta lilla sammandragning och han börjar fundera på om det är nåt på gång...
    Nyss erkände han att ibland om jag pustar lite vid en sammandragning så börjar han fundera på om han ska ta nåt att äta, ifall det skulle vara nåt på g. Så han slipper sitta hungrig flera timmar på sjukhuset...
    Han är för söt...
    Tror att han är lika nervös som jag inför förlossningen.
    Hade varit lättare om man visste ungefär hur lång tid det är kvar.
    Äldsta sonen föddes 41v+2dgr och yngsta 33v+4dgr. 
    Så allt därimellan är möjligt enligt bm... 

Hade besök av syrran en sväng igår och det första hon sa var att hon tyckte att magen sjunkit ned... 
    Tycker själv att det känns så och har påpekat det för sambon de senaste dagarna...
    Bebis har legat med huvudet ned i alla fall de senaste 5 veckorna. 
    Bm-besök på torsdag. Nästa vecka är det dags för TUL igen. Bra de har koll.               
    Haha min man är likadan! Han har liksom "bestämt" att den 7/6 blir ett bra datum för bebisen att komma så på kvällarna sitter han och pratar med magen och ska övertala bebisen att komma då! Haha Inte mig emot, även om ungen gärna får komma liiite tidigare. Igår så misstänkte jag att den var en bit av slemmisen jag stötte på när jag var på toaletten och sen var han ju nervös hela kvällen.
  • RocketQueen

Jag har packat ner några bodysar i två olika storlekar eftersom man faktiskt inte vet hur stor/liten han är när han kommer. Ett lite tjockare set med tröja och byxor till den lille. Två par mjukisbyxor till mig, linnen och t-shirtar till mig, en tjocktröja, massvis med underkläder till både mig och maken, ett par mjukisbyxor till honom, amningsbehå, blev tipsad av vänner att packa ner amningsnapp , inlägg och napp också så det gjorde jag, lite snacks och dricka. En neccesär med hygienartiklar. Vanliga bindor om man nu skulle ha sån tur att man inte blöder massor så man slipper de stora blöjliknande sakerna. Har även packat ner taxipengar om det är så att maken är på jobbet när det börjar. Och kamera förstås! allt fick plats i en vanlig gymbag.

• RocketQueen

Jag tycker att det är lite olika från dag till dag. Jag känner bebisen flera gånger varje dag men om den ena dagen är helt vild tex så är det som att energin tar slut och nästa dag är den mycket lugnare.
    Du kan ju alltid ringa och prata med dom på förlossningen, dom är ju vana vid alla såna frågor.

• RocketQueen

Bejb: Så där höll min unge på också, för ett tag sen så kom jag på att jag inte känt bebisen på två dagar, eller jo men extremt mycket mindre än vanligt. Så jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där såg allt fint ut. Så fort jag kom hem efter det så blev det ett jäkla liv i magen!

Svar på tråden BF juni 2012